خطر افزایش قیمت مسکن

پایگاه خبری ارک – رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه خطر افزایش قیمت مسکن وجود دارد، تاکید کرد: تسهیلات 60 و 80 میلیونی با سود بالا و شرایط سپرده گذاری کمکی به بخش مسکن نکرده است.

مجتبی بیگدلی درباره آمار اعلام شده مبنی بر افزایش تعداد معاملات مسکن در پایتخت اظهار کرد: افزایش تعداد معاملات در دی ماه نسبت به آذر ماه در تهران نشانه خروج از رکود نیست و با یک گل بهار نمی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در تاریخی ترین و عمیق ترین رکود اقتصادی قرن قرار داریم، اضافه کرد: متاسفانه سطوح میانی عزم جزمی برای حرکت ماشین اجرایی دولت و خروج از رکود ندارد.
رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه تسهیلات 60 و 80 میلیونی بانک مسکن به دلیل زمان مورد نیاز برای سپرده گذاری و همچنین هزینه ای که باید برای تهیه اوراق اختصاص داده شود، راهگشا نیست، خاطرنشان کرد: به علاوه در شرایطی که نرخ تورم کاهش یافته همچنان نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است و حتی در مواردی با احتساب جریمه دیرکرد به 50 درصد هم می رسد.
بیگدلی با بیان اینکه 1200 گروه شغلی و 70 درصد اشتغال به صنعت ساختمان وابسته است، اضافه کرد:هر دولتی که روی کار می آید حل مشکل بیکاری و مسکن از مهم ترین مسائلی است که باید به آن رسیدگی کند.
وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون ازدواج صورت می گیرد که نیاز به واحد مسکونی دارند، ادامه داد: نداشتن توان مالی برای تامین مسکن باعث شده که روز به روز اجاره  ها بالا می رود.
رییس انجمن انبوه سازان گفت:وزیر راه و شهرسازی حتی به قیمت استعفا باید پیگیر طرح های بخش مسکن باشد که از سوی هیات دولت مورد توجه قرار نمی گیرد.
بیگدلی به اجرا نشدن طرح های مسکن حمایتی، مسکن اجتماعی، مسکن پاک، ساخت مسکن از محل صندوق های زمین و مسکن اشاره و اظهار کرد:در شان وزیر نیست که طرح هایی خوبی را ارائه کند اما از سوی هیات دولت مورد استقبال قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر طرح بسیار خوبی بوده است، خاطرنشان کرد:دولت باید برای خروج اقتصاد از رکود برنامه ویژه و کارآمد داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا