کشتی قهرمانی آسیا؛شانس کسب 3 طلا و دو برنز ایران در روز نخست

پایگاه خبری ارک – «رامین طاهری» و «امیر قاسمی منجزی» با پیروزی برابر حریفانی از ویتنام و ازبکستان به فینال وزن های 80 و 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در تایلند راه یافتند.

در وزن 80 کیلوگرم «رامین طاهری» در مسابقه نخست «یویا می» تا از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز «آشیت دل محمداف» از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله «دن هیو» از ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت.
طاهری در فینال با برنده «سینگ هارپرت» از هند و «آیشا آیشان» از چین مبارزه خواهد کرد.
«امیر قاسمی منجزی» نیز در وزن 130 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «کاظم بایف» از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
وی در این مرحله «مومن عبدالله یف» از ازبکستان را سه بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.
قاسمی منجزی در دیدار پایانی با برنده «مراد رامونوف» از قرقیزستان و «هی سوون» از چین روبرو خواهد شد.
پیش از این «مهدی علیاری» در وزن 98 کیلوگرم از کشورمان نیز به فینال راه یافته بود و ضمن آنکه «پیام بویری» نیز به دیدار رده بندی وزن 75 کیلوگرم راه یافته است.
در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «چوئیی» از کره جنوبی صفر بر سه مغلوب شد. با توجه به اینکه این حریف کره ای به فینال راه یافته است زیدوند شانس آنرا دارد تا با حضور در جدول شانس برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.
رقابت های قهرمانی کشتی 2016 آسیا از امروز در بانکوک تایلند آغاز شده و تا دوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت، مسابقات کشتی فرنگی طی امروز و فردا ( 28 و 29 بهمن ماه ) برگزار می شود.
تیم ملی کشتی آزاد ایران به منظور حضور در این رقابت ها امروز تهران را به مقصد بانکوک ترک می کند، رقابت های کشتی آزاد در روزهای اول و دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا