کشتی قهرمانی آسیا؛ کشتی آزاد ایران بر بلندای قاره کهن

پایگاه خبری ارک – با حضور بهنام احسان پور، رضا یزدانی و پرویز هادی در فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در تایلند، قهرمانی تیم ملی ایران برای بیست و چهارمین مرتبه در قاره کهن مسجل شد.

مسابقات چهار وزن دوم 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی سال 2016آسیا از صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی در بانکوک تایلند آغاز شد که بهنام احسان پور، احسان لشگری و پرویز هادی به فینال راه یافتند و محمد نادری به دیدار رده بندی رفت.
همچنین با توجه به سه مدال طلای میثم نصیری، مصطفی حسین خانی و رضا یزدانی در وزن های 65، 74 و 97 کیلوگرم و مقام پنجمی یونس سرمستی در وزن 57کیلوگرم در روز نخست این مسابقات،تیم ملی ایران زود هنگام و قبل از انجام مسابقات فینال که بعد از ظهر امروز برگزار می شود، برای بیست و چهارمین مرتبه قهرمان رقابت های آسیا شد.
تیم ملی کشتی آزاد ایران پیش از این و پس از اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 1979 (جو تانداروی هند)، از سال 1981 تا 1997 یازده سال پیاپی قهرمان آسیا شد و پس از آن در سال 2001 (اولان باتور مغولستان) برای سیزدهمین مرتبه به قهرمانی رسید. این قهرمانی در سال های 2003 (دهلی نو)، 2004 (تهران)، 2005 (ووهان چین)، 2006 (آلماتی قزاقستان)، 2007 (بیشکک قرقیزستان)، 2009 (پاتایای تایلند)، 2010 (دهلی نو) و 2012 (گومی کره جنوبی) و 2014 (آستانه قزاقستان) و 2015 (دوحه قطر) تکرار شد.
تیم کشتی آزاد ازبکستان 3 دوره و ژاپن و هند هر کدام یک دوره قهرمان شده اند.
در رقابت های امروز «بهنام احسان پور» دارنده مدال طلای جوانان جهان در وزن 61 کیلوگرم در دور اول «کیسوکه اوتگورو» از ژاپن را 15 بر 4 شکست داد و در مبارزه دوم نیز 10 بر صفر «راهول بالاصاحب» از هند را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.
وی در این مرحله در یک کشتی سخت «توشین تولگا تومنبیلیگ» از مغولستان را 2 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت.
احسان پور کشتی گیر بهشهری تیم ملی در فینال «دولت نیازبیکوف» از قزاقستان را پیش رو خواهد داشت.
وی در فینال رقابت های کشتی آزاد سال 2015 در دوحه برابر کشتی گیر شکست خورده بود.
«محمد نادری» نیز در وزن 70 کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم «رادپات وانتاونگ» از تایلند 10 بر صفر (ضربه فنی) شکست داد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت.
وی در این مرحله مبارزه را با نتیجه 7 بر 2 به «آدام باتیروف» کشتی گیر روسی الاصل بحرین واگذار کرد و امروز بعد از ظهر برای کسب مدال برنز با برنده دیدار «نوبویوشی تاکوجیما» از ژاپن و «باتیر برجاکوف» از ترکمنستان روبرو خواهد شد.
«احسان لشکری» دارنده مدال برنز المپیک لندن بعد از دوری سه ساله از تیم ملی در رقابت های وزن 86 کیلوگرم در دور نخست «اصلان کاخیدزه» از قزاقستان را 5 بر صفر مغلوب کرد و در دور دوم نیز «ماسائو ماتسوساکا» از ژاپن را 10 بر 2 شکست داد.
لشکری در مرحله نیمه نهایی نیز «سووم ور» از هند را 10 بر صفر شکست داد. وی در دیدار فینال باید با «اوتمن اوگودول» از مغولستان مبارزه کند.
در وزن 125 کیلوگرم «پرویز هادی» دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در دور نخست «زولبوو ماتساگسورن» از مغلوستان را 10 بر صفر از پیش رو برداشت و در کشتی دوم نیز «زمان انوار» از پاکستان را 10 بر بر صفر شکست داد.
هادی که صاحب بازوبند پهلوانی سال 93 کشور نیز است در مرحله نیمه نهایی «نام کونجین» از کره جنوبی 12 بر 6 شکست داد و به فینال رسید.
هادی برای کسب مدال طلا بعد از ظهر امروز به مصاف «دولت شبانبای» دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی از قزاقستان خواهد رفت.
بیست و نهمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از روز گذشته در بانکوک تایلند آغاز شد و امروز – یکشنبه – به پایان می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا