ضربه بلیت رایگان به استحکامات ورزشگاه آزادی

پایگاه خبری ارک – رییس سازمان لیگ فوتبال ایران،گفت: حضور بیش از حد ظرفیت تماشاگران در دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در طبقه دوم ورزشگاه آزادی موجب آسیب رساندن به استحکامات این ورزشگاه شده است.

مهدی تاج امروز (دوشنبه) بعد از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ در جمع خبرنگاران درباره رایگان شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی افزود: این اتفاق معایب و محاسنی دارد که از محاسن آن استقبال هواداران و پرشدن ورزشگاهها است اما حضور جمعیت بیش از ظرفیت در طبقه دوم ورزشگاه آزادی در دیدار پرسپولیس و استقلال سبب شد که به استحکامات ورزشگاه آزادی آسیب جدی وارد شود.
وی اظهار داشت: در هفته بیست و یکم لیگ برتر و در دیدار تیم های پرسپولیس با سایپا و استقلال با فولاد گسترش،14 هزار نفر بیش از ظرفیت در طبقه دوم ورزشگاه آزادی حضور داشتند.
رییس سازمان لیگ همچنین با آرزوی موفقیت برای نمایندگان فوتبال ایران (ذوب آهن، سپاهان و تراکتور سازی تبریز) در لیگ قهرمانان آسیا، یادآور شد: برنامه ریزی خوبی را برای سال 2017 و 2018 در این خصوص انجام داده و تصمیم گرفته ایم تا تغییراتی انجام دهیم که از آن جمله می توان به جلو انداختن سه هفته ای مسابقات به نفع ایران اشاره کرد.
تاج درخصوص تنش های اخیر بین ایران و عربستان برسر میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری در کشور ثالث افزود: سعی کرده ایم این دعواها به حداقل برسد هرچند ایران وارد یک جنگ نابرابری شده است اما با این حال با غیرت ایرانی ها امیدواریم برنده شویم و به همین منظور بنده به نمایندگی از فدراسیون فوتبال ایران برای تغییر اساسنامه فیفا هفته پیش عازم مالزی شدم.
جلسه اصلاح ساختار فیفا با حضور مدیران فیفا، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا 28 بهمن ماه در کوالالامپور مالزی برگزار شد.
رییس سازمان لیگ فوتبال تصریح کرد: در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان و تبریز، «محمدرضا کسرایی» و «علیرضا اسدی» از سوی سازمان لیگ به ترتیب در شهرهای اصفهان و تبریز حضور خواهند یافت.
نایب رییس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حامی مالی لیگ فوتبال ایران نیز گفت: در نشست هیات رییسه سازمان لیگ امروز تصویب شد که برای مزایده تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران در سال آینده نماینده رسمی دادگستری نیز حضور داشته باشد. در سال گذشته مبلغ 400 میلیارد ریال از شرکت ایران نوین برای تبلیغات محیطی دریافت کردیم و قرارداد امسال نیز به مانند سال گذشته بود اما تنها 200 میلیارد ریال از این مبلغ دریافت شده است که این پول نیز برای هزینه های مختلف بین باشگاهها تقسیم شده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس تلاش داریم برای دریافت سایر مطالبات خود از این شرکت اقدامات قضایی لازم را انجام دهیم تا مطالبات سازمان لیگ و باشگاهها از این شرکت وصول شود.
تاج بیان داشت: برای لیگ های دسته یک، دو و سه مجوز ملی صادر خواهد شد تا این لیگ ها از حداقل امکانات برخوردار شود. برهمین اساس منصور قنبرزاده، عابدینی ، محمدرضا ساکت، غلامرضا بهروان و سهیل مهدی پیگیر این موضوع خواهند بود.
تاج درباره برگزاری دیدار استقلال و راه آهن در هفته بیست و دوم در ورزشگاه آزادی بیان داشت: گمانه زنی هایی دراین مورد انجام شده اما اگر این پیشنهاد مکتوب از سوی دو باشگاه به سازمان لیگ ارسال شود این دیدار در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.
دیدار تیم های استقلال و راه آهن در هفته بیست و دوم لیگ برتر باشگاههای کشور روز جمعه 14 اسفند ماه ساعت 15:30 برگزار می شود.
تاج درباره خطر کسر امتیاز و شکایت بازیکنان خارجی سابق استقلال تهران به ای اف سی ،گفت: بخشی از مطالبات بازیکنان شاکی تیم فوتبال استقلال را بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه و سازمان لیگ متقبل شده اند تا این تیم خطر کسر شش امتیاز نداشته باشد.
امروز باشگاه استقلال باید مبلغی حدود ۷ هزار میلیارد ریال بابت شکایت «گوران لاوره» پرداخت می کرد تا از کسر ۶ امتیاز فاصله بگیرد.
در همین راستا سازمان لیگ بابت تامین پول لاوره به باشگاه استقلال مبلغ یک میلیارد ریال کمک کرد و مابقی پول نیز توسط خود باشگاه استقلال تامین شده است.
استقلال با دو شکایت دیگر در فیفا روبرو است. توزی و ساموئل دیگر بازیکنانی هستند که بابت طلبشان از استقلال به فیفا شکایت کرده اند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا