فوتسالی فراتر از آسیا

پایگاه خبری ارک – رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های جام ملت های آسیا سطح بسیار عالی از این رشته را ارایه کرد و نشان داد تیمی در حد جهانی و فراتر از آسیا است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال، «رضا افتخاری» گفت: ایران یک سرو گردن بالاتر از سایر تیم های شرکت کننده در جام ملت های آسیا بود و حتی مربی قرقیزستان در مصاحبه ای تیم ایران را، تیمی از کره ای دیگر توصیف کرد و گفت: ما از رویارویی با این تیم عاجزیم.
وی در خصوص سطح رقابت های جام ملت های آسیا گفت: سطح مسابقات همانطور که از قبل پیش بینی کرده بودیم، بسیار بالا بود و تیم های شرکت کننده دیگر همان تیم های سابق نبودند و بسیار قوی تر ظاهر شدند و باور اینکه ژاپن و تایلند به حریفانشان ببازند به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود.
رئیس کمیته فوتسال ادامه داد: بنابراین باید از هم اکنون به فکر پشتوانه سازی برای تیم ملی باشیم، زیرا دیگر نمی شود هیچ تیمی را دست کم گرفت و حتی تیم های درجه سه و چهار نیز در زمره مدعیان آسیا هستند و این مساله حفظ جایگاه قهرمانی در آسیا را سخت تر می کند.
وی با بیان اینکه هر چه سطح فوتسال آسیا ارتقا یابد، موجب رشد تیم ملی ایران نیز می شود، گفت: وقتی تیم ایران مقابل تیم های قدرتمندتری به میدان رود، آمادگی بیشتری برای حضور در میادین جهانی خواهد داشت.
افتخاری برگزاری لیگ باشگاهی حرفه ای و منظم در کشور را از دلایل عمده موفقیت فوتسال مردان ایران در آسیا عنوان کرد وافزود: برگزاری منظم لیگ موجب برگزاری تعداد بیشتری بازی و آمادگی بهتر بازیکنان می شود که و در نهایت شاهد قدرت نمایی آنان در رقابت های جام ملت های آسیا خواهیم بود.
رئیس کمیته فوتسال گفت: باید برنامه های خود را مانند دو سال اخیر ادامه و توسعه دهیم تا حضوری پر قدرت در رقابت های جام جهانی کلمبیا داشته باشیم.
این مسئول اضافه کرد: برای حضور آماده و پرقدرت در جام جهانی کلمبیا، باشگاه ها باید چون گذشته از تیم ملی حمایت کنند تا این تیم بتواند عملکرد بسیار خوبی ارایه کند.
رئیس کمیته فوتسال در باره حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت ایتالیا و برگزاری بازی دوستانه با اسپانیا گفت: مسئولان ایتالیایی اعلام کردند تا در رده نوجوانان، جوانان با ایران بازی دوستانه برگزار کنند که ما در پاسخ به آن ها اعلام کردیم می خواهیم با تیم بزرگسالان آنها بازی کنیم.
به گفته وی، کمیته فوتسال همچنین برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم ملی اسپانیا را در برنامه دارد و در صورتی موافقت مسئولان فوتسال اسپانیا این دیدار برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا