مردم ایران سالانه 3 میلیون تن گوشت مصرف می کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، محمود هاشم زاده روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در دانشگاه شهرکرد افزود: با توجه به اینکه مصرف غذا در کشور به ویژه مصرف گوشت مرغ و گوشت قرمز بسیار بالاست از این رو باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه تولید دام و طیور بتوان ضمن اینکه جوابگوی نیاز مصرفی داخل باشیم بلکه تولیدات خود را به کشورهای منطقه نیز صادر کنیم.
وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن فراورده های گوشت مرغ در کشورهای منطقه مصرف می شود، گفت: مصرف بالای تولیدات گوشت مرغ در منطقه، فرصت خوبی را در اختیار ایران قرار می دهد تا با بهره گیری از دانش تولید دام و طیور و توسعه تولیدات خود، بتواند نیاز مصرفی کشورهای منطقه را پاسخ دهد.
هاشم زاده، توسعه صنایع مرتبط با علوم دارویی دامپزشکی را لازمه موفقیت در عرصه تولیدات دام و طیور دانست و افزود: توسعه کیفی و به دنبال آن افزایش محصولات باکیفیت می تواند زمینه صادرات این تولیدات را به کشورهای همجوار فراهم کند.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، توجه به کیفیت تولیدات دامی را از مهمترین سیاست های این سازمان دانست و تصریح کرد: تلاش شده تا از دو سال گذشته به جای تمرکز بر کمیت به سمت کیفی شدن تولیدات، نیروی انسانی، آموزش و نظارت های این سازمان حرکت کنیم.
هاشم زاده ،با اشاره به محدودیت فضاهای تولیدی و آزمایشگاهی این سازمان، افزود: برای رفع این مشکل، برون سپاری امور را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی از تسهیل فرایند ثبت دارو در حوزه دامپزشکی خبر داد و گفت: در سالهای گذشته برای ثبت یک قلم دارو سالها زمان سپری می شد اما هم اکنون با اصلاح دستورالعمل های این حوزه، مراحل ثبت دارو در مدت زمان کمتری انجام می گیرد هاشم زاده خاطرنشان کرد: این در حالی است که نظارت این سازمان بر مراکز عرضه دارو و ماندگاری داروهای ثبت شده بسیار سخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه درمانی نیز شاهد تغییر نگرش بودیم به نحوی که هم اکنون دامپزشکی رقابتی جای خود را به دامپزشکی مسوولیت پذیر داده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد از امروز( پنجم خرداد) به مدت سه روز میزبان کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است.
باقی مانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واکسن ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل ها، سمیت دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماکولوژی بالینی در شاخه های دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان وحیات وحش از موضوعات این کنگره است.
در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان و پاکستان حضور دارند.
پیش از این، نخستین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی کشور مهر ماه سال 87 و دومین کنگره آذر ماه سال 90 در تهران برگزار شده است.
7363/2097

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا