نظارت پلیس راه در محورهای برون شهری آستارا باعث کاهش سوانح جاده ای می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، وحید پورحضرت روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان آستارا افزود: حمل و نقل و ترافیک برون شهری و درون شهری دو مقوله مهم و حساسی هستند که شایسته است اعضای شورای ترافیک در جهت اجرای مصوبات این نشست ها جدیت داشته باشند.
وی بر لزوم نظارت پلیس راه در محورهای برون شهری تاکید کرد و گفت: این حضور در راستای پیشگیری از سوانح جاده ای و کاهش تلفات می تواند بسیار تاثیرگذار و مهم باشد.
وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی نیز در کنار پلیس راه را می تواند نقش مهمی را در جهت داشتن جاده ای ایمن ایفا کند ، اظهار کرد: دهیاران به عنوان پلیس های افتخاری راهور باید در کنترل و جلوگیری از بروز سوانح جاده ای به وظایف خود عمل کنند چرا که روستاهای آستارا به سبب جذابیت های متعدد همواره مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان است.
وی در ادامه با اشاره به تعریض محورهای مواصلاتی آستارا ، گفت: تعریض محور آستارا-آقچای در دستور کار قرار گرفته و مطالعات لازم نیز بر روی پروژه مذکور انجام شده است.
پورحضرت رسیدگی به روشنایی معابر ، تشکیل شورای فرعی ترافیک ، نظارت بر پاکینگ ها ، کمپینگ ها و همچنین پایانه های مسافربری ، خط کشی معابر ، نظارت دقیق بر فعالیت آژانس ها و خودروهای سواری برون شهری را لازم خواند.
فرمانده انتظامی شهرستان آستارا نیز در ادامه با انتقاد از فعالیت آژانس های سرگردان ، گفت: آژانس های سرگردان و بدون مجوز در شهرستان آستارا توسط پلیس راهور توقیف می شوند.
سرهنگ رحیم مهدی زاده افزود: در راستای پیشگیری از جرایم احتمالی و مطابق مصوبه شورای ترافیک برخوردهای قانونی با رانندگان آژانس های بدون مجوز در آستارا آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس وظیفه ذاتی خود را در راستای ساماندهی آژانس ها انجام می دهد ، اضافه کرد: در این راستا از شهروندان خواستاریم از سوار شدن به آژانس های فاقد آرم و علایم مشخص از سوی سازمان حمل و نقل همگانی خودداری کنند.
366 دستگاه تاکسی شهری ، یکهزار و 500 دستگاه تاکسی تلفنی و 250 دستگاه تاکسی در محدوده 20 کیلومتری از شهر آستارا تا حومه به شهروندان خدمات لازم را ارائه می دهند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105/6070

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا