110 هکتار گلخانه مدرن در کرمانشاه ایجاد می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا رضا رحیمی روز پنجشنبه بعد از دیدار با هیاتی از بنیاد مستضعفان در گفت و گو با خبرنگاران، بازدید و بررسی طرح های کشاورزی و صنعتی بنیاد در استان را از اهداف سفر این هیأت عنوان کرد.
وی گفت: در نشست مدیریت ارشد استان و هیات بنیاد مستضعفان، طرح احداث گلخانه های مدرن در کرمانشاه توسط بنیاد مورد توافق قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه با مشارکت بنیاد مستضعفان و دانشگاه رازی در 110 هکتار از زمین های متعلق به دانشکده کشاورزی اجرا می شود که منابع اعتباری آن از طریق بنیاد و بانک سپه تأمین می شود.
وی اضافه کرد: این طرح به دلیل دسترسی بسیار نزدیک به شهر کرمانشاه، فرودگاه و ایستگاه قطار از موقعیت بسیار ممتازی برخوردار است که با استفاده از این امتیاز می توان به راحتی محصولات تولیدی را به بازارهای هدف صادر کرد.

* به ثمر رسیدن 1000 هکتار از باغات میوه قصرشیرین
وی افزود: این هیات بازدیدی از مجموعه کشاورزی بنیاد مستضعفان در قصرشیرین داشت؛ سه هزار هکتار از این طرح چهار هزار هکتاری به باغات مثمر اختصاص یافته که خوشبختانه بیش از یک هزار هکتار آن در حال ثمر دادن است.
وی اظهار کرد: بعضی از این درختان مانند درختان انگور یاقوتی و نخل های خرما بعد از سه سال، اکنون به ثمردهی رسیده اند که به رونق اقتصادی منطقه کمک بسیاری می کند.
وی ادامه داد: بانک سپه تأمین کننده منابع مالی این طرح است و تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت این بانک به طرح مذکور اختصاص یافته است.

* سد مخزنی قصرشیرین یک پروژه ماندگار
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش اجرای سد مخزنی قصرشیرین را از کارهای ماندگار بنیاد مستضعفان در منطقه دانست و گفت: یک سد ذخیره ای 25 میلیون متر مکعبی توسط بنیاد در قصرشیرین ایجاد شده که پس از آبگیری هم اکنون از بیش از 14 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده برخوردار است.
معاون استاندار کرمانشاه بازدید از گاوداری سه هزار رأسی ماهیدشت را یکی دیگر از برنامه های این هیات عنوان کرد و گفت: بنیاد مستضعفان در حال اجرای یک مجموعه سه هزار رأسی گاو شیری در ماهیدشت است که از اشتغال زایی بسیار خوبی برخوردار بوده و موجب رونق صنایع لبنی استان می شود.
رحیمی اضافه کرد: اجرای این طرح نیازمند بیش از 620 میلیارد ریال سرمایه است که پرداخت 400 میلیارد ریال آن با عاملیت بانک کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

* احداث کارخانه قوطی سازی با فن آوری روز دنیا
طرح قوطی سازی در شهرک صنعتی بیستون یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید در سفر کاری روز گذشته بود. معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این باره گفت: احداث سوله های این پروژه به اتمام رسیده و عملیات ساخت فوندانسیون برای استقرار ماشین آلات آغاز شده است.
وی یکی از ویژگی های ممتاز این کارخانه را برخورداری از ماشین آلان مدرن دانست و گفت: این مجموعه با استفاده از فن آوری روز دنیا به تولید قوطی های نوشابه و ماء الشعیر می پردازد.
وی افزود: این پروژه بیش از 160 نفر اشتغال زایی مستقیم دارد و امیدواریم طبق زمان بندی اعلام شده تا پایان آذر ماه امسال به بهره برداری برسد.
همچنین با حضور مدیرعامل بانک سپه مشکلات واحدهای صنعتی راکدی که از این بانک تسهیلات دریافت کرده اند مورد بررسی قرار گرفت که براساس توافق به عمل آمده بانک مربوطه در زمینه فعال کردن آن ها از طریق سرمایه گذار فعلی و یا واگذاری به سرمایه گذار جدید اقدام می کند.
8066

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا