بازدید مسئولان شهرستان ساوجبلاغ از پروژه احداث جاده هشتگرد به طالقان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در بازدید از پروژه راه ارتباطی هشتگرد – طالقان گفت:با وجود پیمانکاران فعال باید این پروژه ملی از طریق اعتبارات دولتی هرچه سریعتر انجام شود.
بهمنی افزود: تعطیلی پروژه باعث هزینه درصدی از اعتبارات تخصیص یافته می شود که این به نفع دولت وپیمانکار نیست.
وی گفت: تکمیل وبهره برداری از پروژه راه جدید هشتگرد-طالقان ظرف دوسال جبران هزینه های اضافی استهلاک وخطرات پیش بینی نشده دراین مسیر را جبران خواهد کرد.
نماینده مردم ساوجبلاغ گذر از مسیر استان قزوین برای دسترسی به شهرستان طالقان در استان البرز را شایسته ندانست و خواستار تامین اعتبار تکمیل پروژه از دیگر منایع شد.
فرماندار ساوجبلاغ هم خواستارتسریع در اجرایی شدن این طرح ملی شد و گفت: آغاز این طرح با استفاده از بودجه های استانی بوده که موجب عقب افتادن این طرح مهم شد.
وی تصریح کرد: با اعلام این طرح به صورت ملی که سال گذشته صورت گرفت، امیدواریم هرچه زودتر بودجه لازم اختصاص پیدا کند.
پالیزگیر تصریح کرد: چیزی حدود 15 کیلومتر از این جاده در حوزه مدیریتی شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد و در حال حاضر پیمانکار به دلیل مطالباتی که از وزارت راه دارد، فعالیت چشمگیری ندارد.
مدیرساخت وتوسعه راه های اداره کل راه وشهرسازی استان البرز نیز اجرای این طرح را به علت نبود راه ارتباطی مستقیم از مرکز استان البرز مهم دانست وگفت:برای ساخت این مسیر 33 کیلومتری که تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه شده که کفاف این طرح را نمی کند.
پیرنون افزود: پروژه ساخت این محور در سه قطعه انجام می شود که برای بهره برداری از قطعات 1 و3 اعتباری حدود 45 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی گفت: اگر این اعتبار از طریق اعتبارات ملی تامین شود،تا دوفصل کاری آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.
مدیرساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی استان اظهارامیدواری کرد با بهره برداری از محور کنار گذر این طرح که تا قسمتی انجام گردیده است،شاهد آغازعملیات حفر تونل دراین محور باشیم.
1535

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا