رتبه نخست شهرستان پاکدشت در کشت گل و گیاه زینتی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تهران، محمد امیری همزمان با هفته جهاد کشاورزی به ارائه گزارشی از وضعیت محصولات کشاورزی در شهرستان پاکدشت پرداخت و گفت: این شهرستان به لحاظ سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی در کشور پنج هزار و 135 هکتار، در استان یک هزار و 258 هکتار و در شهرستان پاکدشت حدود یک هزار و 13 هکتار است.
وی افزود: در این شهرستان سطح زیر کشت گلخانه های شیشه ای معادل 46.6 هکتار، فلزی 809.2 هکتار و چوبی 89.7 هکتار است؛ بر اساس آمار موجود میزان تولید کل کشور دو میلیون و 315 هزار شاخه و در استان تهران یک میلیون و 233 هزار شاخه و شهرستان پاکدشت حدود 916 میلیون شاخه بریده است.
امیری ادامه داد: پسته، انار، زیتون، انگور، سیب، خرمالو، انجیر، توت، گردو، میوه های هسته دار (آلو، زردآلو، هلو، شلیل، گوجه، گیلاس و …) محصولات باغی شهرستان پاکدشت است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان پاکدشت با دارا بودن بیش از 150 هزار رأس گوسفند و بز در زمینه تولید گوشت قرمز در سطح استان رتبه چهارم را در سال 92 کسب کرده و از این لحاظ یکی از قطب های دامپروری استان تهران محسوب می شود.
مدیرجهادکشاورزی پاکدشت تصریح کرد: اراضی کشاورزی این شهرستان 26 هزار هکتار شامل شش هزار هکتار گندم، چهار هزار و 100 هکتار جو، سه هزار هکتار ذرت علوفه ای، یک هزار و 933 هکتار سبزی و صیفی و یک هزار و 250 هکتار یونجه است.
وی یادآور شد: شهرستان پاکدشت بیش از 233 واحد گاو شیری و 17 هزار و 792 رأس دام مولد که توانایی تولید 530 تن شیر را در روز دارد و از این لحاظ دارای رتبه چهار در زمینه تولید شیر در سطح استان تهران است.
امیری اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن ظرفیت یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ گوشتی در دوره، با توانایی تولید متوسط ماهیانه 700 تن گوشت سفید رتبه سه استان در سال 93 را کسب کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: این شهرستان با تعداد 820 هزار قطعه مرغ تخمگذار و تولید 34 تن تخم مرغ روزانه در بخش تولید، در رتبه چهارم قرار دارد.
وی افزود: شهرستان پاکدشت همچنین با دارا بودن دو واحد فعال مرغ مادر گوشتی و یک کارخانه جوجه کشی از لحاظ تولید جوجه یک روزه گوشتی در رتبه چهارم قرار گرفته است.
امیری ادامه داد: شهرستان پاکدشت با دارا بودن شرایط فوق توانسته سهم عمده ای از بازار مصرف استان تهران را در زمینه گوشت سفید و تخم مرغ برعهده بگیرد.
وی اضافه کرد: این شهرستان همچنین با دارا بودن 3000 هزار کلنی زنبورعسل و در مجموع 30 بهره بردار توانایی تولید 20 تن عسل در سال را داشته و با این تولید رتبه 6 در سال 92 در سطح استان را دارد.
تهرام/7243//1348

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا