6 طرح کشاورزی در چابهار آماده بهره برداری شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
غلام حسین بامبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها 12میلیارد و440 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی این طرح ها را شامل بهره برداری از یک واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی، جاده دسترسی به مزارع، 2 طرح احیاء و مرمت بندساز و 2 طرح تولید کمپوست از ضایعات در چابهار عنوان کرد.
شهرستان چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل داراست.
از مهمترین محصولات باغی می توان به درختان گرمسیری موز، انبه، چیکو، گواوا، کنار و خـرما و از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه نیز می توان به کشت محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز،علوفه و غلات اشاره کرد.
در مجموع سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی شهرستان چابهار بالغ بر 13 هزار و300 هکتار است که از این سطح 5700 هکتار را محصولات باغی باتولید87 هزار تن و 7600 هکتار را محصولات زراعی با تولید حدود 200 هزار تن تشکیل می دهد.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
3043 /8005 /6081

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا