پیش بینی خرید بیش از صد هزار تن گندم در سنقر و کلیایی

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، علیرضا ایزدی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی خرید گندم کشاورزان افزود: خرید گندم از کشاورزان در دهم تیر ماه در 9 مرکز خرید دولتی و خصوصی و شرکت های تعاونی روستایی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای این شهرستان 120 هزار تن می باشد و اکنون نیمی از این ظرفیت خالی است گفت: وضعیت ذخیره سازی موجود جوابگوی مقدار پیش بینی شده برای خرید گندم را نخواهد داشت.
ایزدی افزود: با توجه به ایجاد خط اعتباری ویژه در بانک کشاورزی، پرداخت وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان در موعد مقرر به هیچ عنوان با مشکل روبرو نخواهد شد.
فرماندار سنقر و کلیایی با اعلام رضایت از کیفیت آرد کارخانه فعال در سنقر، تحویل گندم با کیفیت به این کارخانه را مورد تاکید قرار داد.
مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 9 هم گفت: تمهیدات لازم برای ذخیره سازی تمامی گندم های خریداری شده در تمامی شهرستان های استان اندیشیده شده است و با اجرای برنامه ترانزیت، مشکل ذخیره سازی گندم در سنقر و کلیایی رفع خواهد شد.
مظفر رحمت آبادی، خرید گندم از کشاورزان را از وظایف مهم دولت و مسئولان برشمرد و گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان، تحویل گندم از کشاورزان فقط با معرفی نامه جهاد کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.
وی اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص تهیه معرفی نامه از جهاد کشاورزی را قبل از برداشت گندم برای جلوگیری از سرگردانی کشاورزان مورد تاکید قرار داد.
مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی هم از برنامه ریزی در خصوص ارایه معرفی نامه به کشاورزان برای تحویل گندم های تولیدی به مراکز خرید خبر داد.
محمد قاضی هرسینی گفت: مبارزه با سن گندم در شهرستان با استفاده از ظرفیت های تمامی ادارات در 220 روستا به صورت مستمر اجرا شده است.
مهدی ایزدی رئیس اداره غله و بازرگانی سنقر و کلیایی هم گفت: تمامی باسکول های مراکز خرید و تجهیزات آزمایشگاهی توسط اداره استاندارد کالیبره شده و دیگر ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری برای تحویل و خرید گندم از کشاورزان آماده شده است.
سنقر و کلیایی از ظرفیت 135 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغات برخوردار است و با 92 هزار نفر جمعیت در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
7446/8066

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا