خرید گندم در گنبدکاووس از مرز 300 هزار تن گذشت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
غلامعلی نورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از مجموع خرید گندم انجام شده در گنبدکاووس 216 هزار تن توسط مراکز این شهرستان و 80 هزار تن نیز توسط بخش خصوصی خارج از شهرستان خریداری شده است.
وی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در گنبدکاووس یعنی اوائل خرداد ماه امسال تا دو روز گذشته درمجموع 95 درصد مزارع این محصول راهبردی برداشت شده و بقیه مزارع نیز با توقف بارش ها و مساعد شدن شرایط جوی برداشت می شود.
بارش باران که از دو روز گذشته به صورت پراکنده و بعضا متناوب درگنبدکاووس آغاز شده و کماکان به صورت پراکنده ادامه دارد، کار برداشت گندم را متوقف کرده است.
به اعتقاد کارشناسان درصورت استمرار این وضعیت یعنی ناپایداری شرایط جوی، ابری بودن و بارش باران، احتمال جوانه زدن خوشه های گندم بویژه درمناطق مرتفع و کوهستانی استان گلستان وجود دارد.
نورا به کشاورزان گنبدی که هنوز مزارع گندم خود را برداشت نکردند، توصیه کرد: کار برداشت محصول را حداقل 24 ساعت پس توقف بارش ها و درصورت آفتابی بودن هوا، انجام دهند.
وی همچنین از افزایش حداقل 10 هزار تنی پیش بینی اولیه برداشت گندک در گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی اولیه تولید گندم این شهرستان 325 هزار تن بود که باتوجه به سطح برداشت مزارع، پیش بینی می شود این رقم به 335 هزار تن افزایش یابد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، 160 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی دارد که در سال زراعی 95 – 94 افزون بر 125 هزار هکتار آن به کشت محصول گندم اختصاص یافت.
/3039/1860

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا