استان کرمان بیش از 500 متولی در حوزه موقوفات دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در گردهمایی متولیان موقوفات کرمان افزود: در بحث اطلاعات موقوفات غیر متصرفی با وجود سامانه جامع اطلاعاتی تمام امور متولیان براساس ضوابط و مقررات توسط سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت می شود.
وی بیان کرد: با توجه به نحوه عملکرد و نظارت بر امور متولیان در سامانه جامع، تعامل و نظارت بر امور متولیان باعث رسیدگی بهتر در عمران و آبادانی موقوفات می شود.
وی تصریح کرد: اجرای نیت دقیق واقف، حفظ و صیانت از موقوفه و تلاش در جهت ارتقاء بهره وری و عمران موقوفات یکی از مهمترین وظایف متولیان است و در کشور متولی وقف سازمان اوقاف می باشد که تعامل سازنده متولیان با این نهاد هم صدایی و توسعه موقوفات را رقم می زند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ایجاد این هماهنگی علاوه بر تحقق نیت واقفان بر پایه یک دستورالعمل قانونی و شرعی استوار است که اوقاف هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی مکلف به انجام آن می باشد.
وی گفت: اهم نیات موقوفات استان کرمان با توجه به قدمت تاریخی و شرایط زمانی عصر خود بیشتر موارد روضه خوانی و عزاداری را شکل داده و مسئله روضه خوانی در عصر گذشته یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و از اهمیت مهمی نزد واقف برخوردار بوده است.
حجت الاسلام قاسمی زاده ادامه داد: با توجه به برکت نظام جمهوری اسلامی و رویکرد جدید نگرش مردم نسبت به مقوله وقف امروزه حوزه های متعدد اجتماعی و فرهنگی در کشور داریم که با لزوم پرداختن به این امور می توانیم با شناخت کامل و ترغیب واقفان نیازهای جامعه را به وسیله این سنت حسنه مرتفع سازیم.
وی با اشاره به بیانات مقام مظم رهبری مبنی بر پرهیز از هرگونه اسراف و تجمل گرایی در اطعام برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح افطار الصائمین از محل عواید نیات موقوفات استان مراسم توزیع افطاری ساده بین مومنان روزه دار در محل اماکن متبرکه و مساجد استان اجرا خواهد شد.
7437/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا