16 هزار هکتار اراضی کشاورزی به ایثارگران دهلران واگذار شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد رضایی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای مشورتی ایثارگران دهلران با محوریت واگذاری اراضی ایثارگران گفت: از سال 74 تاکنون 30 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان برای واگذاری مورد مطالعه قرار گرفته است.
وی افزود: از این مقدار، 20 هزار هکتار منتج به قرارداد بین منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی استان ایلام شد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه دهلران یادآور شد: از این 20 هزار هکتار تاکنون 16 هزار هکتار در چهار پلاک برتش، نهر عنبر، چم هندی و ابوغویر به ایثارگران، خانواده های معظم شهدا، رزمندگان، جانبازان و اعضای فعال و عادی بسیج واگذار شده است.
رضایی تاکید کرد: علاوه بر این، 10 درصد این اراضی نیز به فارغ التحصیلان کشاورزی و 10 درصد نیز به کشاورزان خبره بومی واگذار شده و در قالب ماده 2 توسط هیات واگذاری امور اراضی دهلران یک هزار و 800 هکتار زمین هم به 122 نفر از ایثارگران شهرستان واگذار گردید.
وی از در دست اقدام بودن واگذاری مابقی اراضی تعیین تکلیف شده در قالب 2 تعاونی سهامی زراعی خبر داد و گفت: ساز و کارهای لازم فراهم شده و در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی مراحل بعدی نیز انجام می شود.
فرماندار دهلران نیز در این نشست بر لزوم واگذاری اراضی به ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و جانبازان تاکید کرد و افزود: در واگذاری اراضی افراد بومی در اولویت هستند.
امیدعلی سبزی بر ضرورت راه اندازی بانک جامع اطلاعات جامعه ایثارگری شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از هر گونه موازی کاری، این مهم باید عملیاتی شود تا همه بتوانند از حق خود بهره مند شود.
7175/9002

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا