50 هکتار از گلخانه های سنتی استان تهران به صنعتی تبدیل شدند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
غلامرضا تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 750 هکتار گلخانه سنتی در استان تهران وجود دارد که تاکنون 50 هکتار از این اراضی گلخانه ای به صنعتی تبدیل شدند.
وی ادامه داد: 46 هکتار از این اراضی در سال گذشته و حدود سه هکتار از ابتدای سالجاری انجام شده است.
تقوی تاکید کرد: در جهت توسعه کشت گلخانه ای دو پروژه مهم از جمله توسعه و احداث گلخانه و اصلاح و بهینه سازی ساختار و تولید در گلخانه های سنتی را در راس امور قرار داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: البته اصلاح و بهینه سازی ساختار و تولید در گلخانه های سنتی در اولویت امور قرار دارد چراکه از بهره وری بسیار پایینی برخوردار هستند.
تقوی با بیان اینکه در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای و احداث گلخانه برنامه های هدفمندی داریم، گفت: در این راستا بیش از دو هزار هکتار را شناسایی و عملیاتی می کنیم.
وی یادآور شد: البته موانعی هم پیش رو داریم که در صدد مرتفع کردن آن ها هستیم همچنین در حوزه اصلاح واحدهای گلخانه ای نیز 140 برنامه در دستور کار داریم.
مدیر امور باغبانی استان تهران با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی و ارتقای وضعیت صادرات محصولات کشاورزی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است تاکید کرد: در این خصوص دستگاه ها و زیرمجموعه های مختلفی از جمله دو معاونت اصلی در زمینه تولید و معاونت باغبانی و زارعت تشکیل شد.
وی ادامه داد: همچنین مدیریت زراعت و مدیریت های باغبانی هم در سازمانهای جهاد کشاورزی استان ها فعال شدند و دارای شرح وظایفی در ارتباط با تولید محصولات باغبانی و گلخانه ای هستند.
به گفته مدیر امور باغبانی استان تهران، توسعه کشت های گلخانه ای، اصلاح و تامین نهال مورد نیاز در توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات از اهداف مهم این مدیریت است.
تهرام/7243//1348

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا