27 هزار نوآموز پایه اول در پایگاه های سنجش سلامت حضور پیدا می کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در سنندج افزود: امسال پیش بینی می شود که 27 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در پایگاه های سنجش سلامت حضور پیدا کنند و برای رفتن به دبستان سلامتی جسمی و هوشی آنها تست شود.
وی اضافه کرد: برنامه سنجش سلامت نو آموزان در راستای پیشبرد موثر اهداف آموزش و پرورش بوده و می توان در این مقطع با شناسایی دانش آموزانی که مشکلات مختلف یادگیری دارند برنامه ریزی برای استفاده آنها از مراکز خاص را انجام داد و از افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: در این پایگاه ها، نوآموزان از لحاظ شنوایی، بینایی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی اولیه قرار می گیرند و اگر چنانچه کودکی در مرحله ارزیابی اولیه مشکوک به مشکل در این حس ها باشد به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه سنجش سلامت نوآموزان از 23 سال پیش آغاز شده است، گفت: این برنامه اقدامی بسیار مثبت در آموزش و پرورش است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی انجام می شود.
وی افزود: نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان برای تکمیل ثبت نامه خود باید از پایگاه های سنجش سلامت گواهی مورد تایید را دریافت کنند و سپس برای ثبت نام قطعی به دبستان محل تحصیل خود مراجعه کنند.
قربانی گفت: عدم شناخت مشکلات جسمانی نوآموزان می تواند در آینده دارای جبران ناپذیری برای خانواده ها و دانش آموزان داشته باشد و عدم رسیدگی به این موضوع موجب سرخوردگی فرد در عرصه اجتماع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان از آزمایندگان پایگاه های سنجش سلامت خواست با صبر و حوصله با اولیا و نوآموزان برخورد کنند و در صورت وجود مشکل با هدایت به موقع و درست اولیا مشکلات نو آموزان را پیگیری و رفع کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: امسال 16 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان دایر شده که سه پایگاه در سنندج، دو پایگاه در سقز و دو پایگاه در مریوان و در شهرهای بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران و سروآباد نیز هر کدام یک پایگاه راه اندازی شده است.
خلیل رنجبر افزود: نوبت دهی برای ثبت نام در این طرح از 24 خرداد شروع و به صورت همزمان در استان کردستان پایگاه های سنجش سلامت آغاز به فعالیت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: نوآموزان شهر زیویه در سقز، حسن آباد یاسوکند در بیجار، سریش آباد در قروه، موچش و کلاترزان در سنندج تحت پوشش پایگاه های سنجش سلامت قرار می گیرند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سنجش نو آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد و در صورت نیاز به توانبخشی از خدمات بهزیستی نیز استفاده خواهد شد.
در استان کردستان بیش از 268 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.
3020/1904

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا