20 طرح کشاورزی در زاهدان درحال بهره برداری است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
عباس اشکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته جهاد کشاورزی(از 21 تا 27 خرداد) اظهار داشت: امور دام و طیور، اصلاح و نوسازی باغات میوه، طرح های زراعی و فنی و زیربنایی از جمله مهمترین طرح های درحال بهره برداری در شهرستان زاهدان را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح ها بیش از 114 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی زاهدان افزود: افزون بر 400 هزار نفر از مردم این شهرستان با بهره برداری از این طرح ها از مزایای آن بهره مند می شوند.
اشکانی ادامه داد: طرح های بخش کشاورزی زاهدان زمینه اشتغال 500 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان فراهم می کند.
وی برگزاری کلاس های تفسیر موضوعی قرآن کریم، دیدار با خانواده معظم شهدا و برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی را از دیگر برنامه های هفته جهاد کشاورزی زاهدان ذکر کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی، 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و از سطح پنج هزار و 500 هکتار باغات این شهرستان سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه زاهدان قطب دامپروری سیستان و بلوچستان است گفت: 500 هزار راس دام سبک، 12 هزار راس گاو شیری، 16 هزار نفر شتر و 260کندوی زنبور عسل از جمله بخشی از ظرفیت های دامپروری این شهرستان بحساب می آید.
7316 /8005 /6081

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا