مدارس هیات امنایی همدان از ظرفیت خیرین استفاده کنند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
مصطفی تیموری روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه آموزش و پرورش شهرستان همدان افزود: مدارس هیات امنایی نواحی یک و 2 آموزش و پرورش همدان در جذب کمک های نقدی خیران تاکنون غفلت کرده اند که باید از این پس بیشتر از این منابع بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: براساس آیین نامه توسعه مشارکت های مردمی به شیوه مدیریت هیات امنایی، اصل بر این است که ابتدا عملکرد این گونه مدارس در ناحیه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس در شورای آموزش و پرورش استان ارزیابی شود تا در صورت رضایت از عملکرد یک مدرسه هیات امنایی در خصوص استمرار فعالیت و ادامه کار آن مدرسه تصمیم گیری و در مورد نرخ آن تصمیمات منطقی گرفته شود.
تیموری در مورد نرخ گذاری اخیر مدارس هیات امنایی همدان گفت: نرخ پیشنهادی برای کلاس های فوق برنامه مدارس هیات امنایی در ناحیه یک و 2 همدان بررسی و مقرر شد نرخ این مدارس به طور میانگین 8.5 درصد نسبت به نرخ سال گذشته افزایش یابد.
معاون اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان تاکید کرد: منابع مالی مدارس هیات امنایی برای برگزاری کلاس های فوق برنامه با مشارکت های مردمی، اعتبارات دولتی و کمک های خیران تامین می شود و مشارکت اولیای دانش آموزان به صورت داوطلبانه است .
تیموری بر ادامه بازرسی از عملکرد مدارس هیات امنایی همدان تاکید کرد و گفت: باید در این بازرسی ها فعالیت مدارسی که ظرفیت هیات امنایی بودن را ندارند منحل و مدارسی که ظرفیت لازم را دارند به عنوان مدرسه هیات امنایی انتخاب شوند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز در این نشست گفت: در بحث غنی سازی اوقات فراغت باید تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط با آموزش و پرورش همکاری کنند.
محمد باب الحوائجی به خودگردان بودن کلاس های اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: خودگردان بودن این کلاس ها به یک چالش تبدیل شده و این مورد موجب کاهش استقبال دانش آموزان مناطق حاشیه نشین برای حضور در کلاس های تابستانی شده است.
وی خواستار در نظر گرفتن یارانه برای رفع این مشکل شد و گفت: خانواده های برخوردار برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی و هزینه آن را پرداخت می کنند اما خانواده های محروم در این امر با مشکل روبرو هستند.
مدرسه هیات امنایی مدارسی دولتی هستند که توسط هیات امنای مدرسه اداره می شود، دبیرستان ها وهنرستان های هیات امنایی می توانند پس از شروع سال تحصیلی به منظور ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی با اخذ مجوز از اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه و اخذ هزینه مطلوب از داوطلبان کلاس های فوق برنامه دایر کنند و شرکت دانش آموزان در این کلاس ها اختیاری است.
1181/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا