برنامه های اوقات فراغت باید با شرایط سنی دانش آموزان متناسب باشد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
مجاهد بنی عامریان روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه آموزش و پرورش شهرستان همدان افزود: غنی سازی اوقات فراغت از قدیمی ترین مباحث آموزش و پرورش است که باید در تدوین این برنامه ها علاقمندی دانش آموزان در نظر گرفته شود.
وی بر همکاری و هماهنگی نهادهای مرتبط در امر تدوین برنامه های اوقات فراغت با سازمان آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این تعامل و همکاری از موازی کاری ها جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: پس از اتمام کلاس های تابستانی باید مربیان، زمینه های رشد استعداد دانش آموزان را بررسی کرده و جمع بندی نظرات خود را در رابطه با علایق دانش آموزان به اطلاع اولیا برسانند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در زمینه اوقات فراغت، ارگان برنامه دهنده باشد و وظایف نهادهای مرتبط باید توسط مسئولان آموزش و پرورش مشخص شود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز گفت: با نیازسنجی های صورت گرفته 65 پایگاه تابستانی شامل 31 پایگاه پسرانه و 34 پایگاه دخترانه در ناحیه یک همدان پیش بینی شده است.
ابوالفضل کتابی بیان کرد: 20 هزار دانش آموز با 230 مربی در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان فعالیت خود را از اول تیرماه به مدت هشت هفته در این پایگاه ها آغاز می کنند.
وی ادامه داد: همچنین 6 کانون فرهنگی، 13 سالن ورزشی و 2 اردوگاه و پژوهش سرا نیز در کنار پایگاه های اوقات فراغت به برگزاری کلاس های آموزشی متنوع از جمله نقاشی، مجسمه سازی ، نجوم و تیراندازی برای دانش آموزان می پردازند.
کتابی اضافه کرد: در سالجاری 6 آموزشگاه در ناحیه یک همدان برای اجرای پروژه مهر درنظر گرفته شده تا 18 استادکار و سه هزار دانش آموز پیش از آغاز سال تحصیلی برای انجام تعمیرات،مرمت و بازسازی مدرسه حضور یابند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تاکید کرد: باید در بحث غنی سازی اوقات فراغت از برخی موازی کاری ها پیشگیری کنیم تا ارگان های مرتبط با یک هم افزایی و تعامل بتوانند کار را به نحو مطلوب انجام دهند.
امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان ها، نواحی و مناطق 19 گانه استان همدان 380 پایگاه با یک هزارو 28 مربی و 353 عوامل اجرایی پیش بینی شده است.
استان همدان دارای 261 هزار دانش آموز و شهرستان همدان دارای حدود 91 هزار دانش آموز است.
1181/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا