چهارمین کارگاه تمرین ستادی مدیریت بحران در مازندران برگزار می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، مرتضی اکبرپور عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم در تالار امام جواد(ع) استانداری استان، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی چهار روزه با شرکت مدیران و مسئولان شش استان معین و همجوار یعنی مرکزی، قم، سمنان، البرز، گلستان و مازندران ترتیب می یابد.
وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی بنا به نظر و تدبیر وزیر کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در پی نامه وزیر کشور دولت تدبیر و امید در تاریخ 19 اردیبهشت 94 به استانداری ها و ذکر این نکته که به دنبال تغییر دولت ها، مدیران و مسئولان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی نیز تغییر پیدا می کنند، از این رو برای ایجاد آمادگی در مدیران و جلوگیری از غافلگیر شدنشان در مواقع بروز بحران ارائه آموزش های امدادی به آنها ضروری است.
اکبرپور با بیان اینکه وزارت کشور در راستای برگزاری این دوره تفاهم نامه ای را نیز با دانشگاه امام حسین(ع) منعقد کرده است، اذعان داشت: این دوره آموزشی برای هر شش استان معین در پنج دوره برگزار می شود و در مجموع 180 تن در آن شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه ششمین و آخرین دوره این کارگاه به میزبانی خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس، مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره شخص وزیر کشور و همچنین استانداران شش استان میزیان حضور خواهند داشت.
وی شیوه برگزاری این دوره آموزشی را رقابتی دانست و با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران استان ها باید در این دوره شرکت کنند و نماینده و جانشین آنها به هیچ وجه پذیرش نمی شوند، افزود: آموزش های لازم به مدیران ارائه می شود و هر استان در حضور استان های دیگر باید گزارش آن را ارائه دهد و در پایان نیز یک استان به عنوان استان برتر شناخته خواهد شد.
وی آشنایی مدیران دستگاه های اجرایی استان های همجوار با یکدیگر برای همکاری و تعامل در مواقع بروز بحران را از جمله اهداف برگزاری این دوره ذکر کرد و افزود: این دوره تمرینی خوبی است تا در نبود مدیران اجرایی در استان، استانداران با جانشینان این مدیران نسبت به اداره امور اقدام کنند.
7403/ 1175

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا