فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی شناسایی شوند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا جمال ارشدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی تهدیدات فضای مجازی در شورای حل اختلاف در سنندج با اشاره به وجود 28 شبکه تلویزیونی فرامرزی گفت: ما در استان کردستان یک شبکه تلویزیون داخلی داریم در همین راستا برای مقابله با آسیب های فضای رسانه ها و فضای مجازی باید شبکه های اجتماعی و رسانه های خود را تقویت کنیم.
وی تقویت نشاط اجتماعی و شبکه های تلویزیونی محلی را ضروری دانست.
او آسیب شناسی روند تنزل مسایل اجتماعی و اخلاقی جامعه را یکی از وظایف کارشناسان مسایل فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: معرفی دین اسلام به عنوان دین رحمت و مهربانی به دانش آموزان و بهره گیری از متغییرهایی که بیشترین تاثیرگذاری را دارد می تواند از دین گریزی در جامعه جلوگیری کند.
نماینده صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان در سه ماه نخست امسال 50 ساعت در حوزه فضای مجازی در موضوعات مختلف برنامه ارایه کرده است.
موسوی مقوله آموزش و فرهنگسازی و آگاهی بخشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: کاربرانی که به فضای مجازی ورود پیدا می کنند باید از آموزش های لازم در زمینه فضای مجازی فراگیرند.
وی با اشاره به اینکه شبکه ها و فضاهای مجازی با آسیب ها و تهدیدات جدی همراه است گفت: برای ایمن بودن از آسیب های اجتماعی باید دستورالعمل استفاده از فضای مجازی به کاربران آموزش داده شود.
وی بر نقش حساس متولیان امور فرهنگی، مدارس، مراکز آموزشی و خانواده ها تاکیدکرد و گفت: آسیب های جدی اجتماعی استفاده از فضای مجازی باید به خانواده ها هشدار داده شود.
رییس حوزه هنری استان کردستان نیز گفت: کار فرهنگی یک کار تخصصی است و امورات فرهنگی باید به حوزه صدا و سیما و حوزه هنری واگذار شود.
امین مرادی افزود: برای مبارزه با آسیب های فضای مجازی باید این فضاها را بشناسیم و بدون آگاهی و شناخت وارد نشویم.
معاون تربیتی بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: 23 میلیون کاربر از فضای مجازی استفاد ه می کنند که از این تعداد 12 میلیون نفر نوجوانان زیر 18 سال هستند.
خوشگوار از ورود شبکه ها و فضاهای مجازی به میان قشر دانش آموز به عنوان سونامی نام برد و گفت: جمعیت زیادی از قشر نوجوان در معرض تهدید جدی آسیب های اجتماعی قرار دارند.
وی بر تعامل دوسویه مدارس با ادارات در راستای مصون سازی و ایمن کردن دانش آموزان و آگاه سازی معلمان و والدین تاکید کرد.
7352/1904

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا