88 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی انجام می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سیروس سلامتی روز چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: خدمات ثبتی الکترونیکی از جمله کارهای شایسته ای است که باعث کاهش تردد ارباب رجوع شده است و در این راستا شاهد تشکیل بانک جامع املاک، پاسخ استعلامات از اداره ثبت به صورت الکترونیکی، صدور اسناد مالکیت تک برگی و نام نویسی متقاضیان تعیین تکلیف اراضی و ساختمان ها هستیم.
وی ابراز داشت: ثبت اسناد و املاک سازمانی شبه قضایی و حاکمیتی وابسته به قوه قضائیه است و یکی از بازوان پرتوان این قوه جهت تثبیت مالکیت، امنیت اقتصادی و بهداشت حقوقی و ثبتی است که در کاهش پرونده در مراجع قضایی نقش بسزایی دارد.
وی ابراز داشت: تثبیت مالکیت مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی، اعتبار بخشیدن به معاملات از طریق تنظیم سند رسمی، تنظیم روابط حقوقی و اجتماعی از طریق دفاتر ازدواج و طلاق، تسهیل رسیدگی به دعاوی در مراجع قضایی، جلوگیری از اختلافات در جامعه، ثبت اختراعات، علائم و مالکیت معنوی و ثبت شرکت های تجاری و غیر تجاری از مهم ترین وظیفه های اداره کل ثبت اسناد و املاک می باشند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم با اشاره به آمار عملکرد این اداره کل در سال 94 بیان کرد: در سال گذشته 48 هزار و 238 برگ سند تک برگی صادر کرده ایم و با صدور سندهای کاداستر زمین خواری و زد و بند ها را محدود کرده ایم و این سند ها تعداد پرونده های مراجع قضایی را بسیار کاهش می یابد.
وی افزود: با پیگیری های اداره کل ثبت اسناد و املاک قم 670 میلیارد ریال از معوقات بانکی به بانک های استان قم در پایان سال 94 بازگشت که می تواند چرخه اقتصاد قم را متحول کند.
سلامتی ادامه داد: در سال گذشته 54 هزار و 66 فقره اسناد معاملات قطعی منقول و غیر منقول را صادر کرده ایم.
وی هم چنین از کاهش آمار معاملات در سال 94 در قم نسبت به 93 خبر داد و از کاهش هشت درصدی معاملات در سال 94 نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.
سلامتی بیان کرد: در کل استان قم 48 هزار واحد مسکن مهر داریم و از این تعداد تاکنون 12 هزار و 462 جلد سند مالکیت برای مسکن مهر از ابتدای سال 89 تا اردیبهشت ماه سال 94صادر شده است.
وی گفت: میزان ازدواج ثبت شده در سال 94 نسبت به سال گذشته آن در استان قم چهار درصد کاهش داشته است و طلاق نیز در همین مدت از کاهش سه درصدی برخوردار بوده است.
وی هم چنین از ثبت 10 هزار و 551 ازدواج و دو هزار و 927 طلاق در سال 94 خبر داد.
7408/ 6133/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا