استفاده از ابزار هنر راهکاری موثر برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، سید علی لدنی‌ نژاد روز شنبه در نشست هم‌ اندیشی با جمعی از هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و این استان در زمینه کمبود آب می‌ طلبد که از ابزار هنر و ظرفیت هنرمندان استان برای ترویج روزافزون مدیریت مصرف آب و رعایت اصلاح الگوی مصرف استفاده بهینه تری شود.
وی بیان کرد: به دلیل بروز مشکلات مربوط به خشکسالی و کمبود آب در کهگیلویه و بویراحمد باید با روش های مختلف حساسیت مردم استان را نسبت به این موضوع مهم افزایش داد.
لدنی نژاد اظهار کرد: مقوله هنر اثرگذاری ویژه و مستقیمی بر روی مخاطبان خود در تمامی زمینه ها از جمله ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و پرهیز از اسراف آن خواهد داشت.
وی عنوان کرد: به همین دلیل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد سعی دارد با استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان استان به موضوع ترویج مصرف بهینه آب سرعت بخشد و قشرهای مختلف مردم استان را بیش از پیش با چنین مساله مهمی آشنا کند.
لدنی نژاد از انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری بین شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد و حوزه هنری این استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
وی ابراز داشت: بر اساس این تفاهم‌ نامه همکاری برنامه ‌های مشارکتی در زمینه های مختلف هنری با تلاش و همت هر دو نهاد دولتی اجرا خواهند شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: حوزه هنری این استان برای اجرای برنامه ‌های مختلف هنری و استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان استان در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب آمادگی لازم را دارد.
محمدشریف اسلامی افزود: برخی ضعف‌ های فرهنگی در زمینه مصرف بهینه آب در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که می‌ توان با شیوه ‌های متعدد هنری و کار میدانی این نقایص را کاهش داد و یا برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد آماده همکاری لازم با شرکت آبفای شهری این استان هستند، بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ های عکس، اجرای تئاتر خیابانی و تولید فیلم های کوتاه در ارتباط با چالش‌ کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آن می‌ تواند اثرگذاری چشمگیری در قشرهای مختلف جامعه داشته باشد.
اول تا هفتم تیرماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
بیش از 142 هزار مشترک آب و افزون بر 28 هزار مشترک فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
7535/6162

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا