35 روستای آذربایجان شرقی در مسیر تبدیل به شهر

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، رضا استاد رحیمی روز شنبه در شورای اداری ملکان افزود: طبق قانون جامع تقسیمات کشوری به زودی اسامی روستاهای قابلیت دار جهت ارتقا به شهر به استانداری ابلاغ و مقدمه تبدیل وضعیت آنها و استقرار شهرداری اعلام می شود.
وی در ادامه بزرگترین معضل آذربایجان شرقی را بیکاری، حاشیه نشینی، افزایش پرونده های قضایی و فقر دانست و اظهار کرد: برای رفع این معضلات عزم جدی مردم و مسئولان لازم است.
وی به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دولت محور نیست و استفاده از پتانسیل بالای مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مسیر ضروری است.
استاد رحیمی مسکن مهر را یکی دیگر از معضلات استان دانست و گفت: در اکثر شهرستان ها مسکن مهر به مشکل و معضل تبدیل شده و در شهر جدید سهند برای 30 هزار واحد مسکن مهرسیستم فاضلاب، مدرسه، شرایط زیست محیطی و چگونگی برخورد با آسیب های اجتماعی در نظر گرفته نشده است.
سرپرست فرمانداری ملکان نیز تعیین تکلیف سیلوی 12 هزار تنی این شهرستان را خواستار شد و گفت: در حالی که این سیلو از پنج سال پیش آماده بهر ه برداری بوده، هنوز افتتاح نشده است.
محمد باقر خانی اظهار کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این سیلو بیش از 17 میلیارد ریال هزینه شده و امکانات و دستگاه های موجود آن در حال پوسیده شدن است.
وی با اشاره به اینکه چندین بار این سیلو به مزایده گذاشته شده است، افزود: قیمت بالای آن موجب شده تا افراد متقاضی و بخش خصوصی نیز توان خرید آنرا نداشته باشند.
سرپرست فرمانداری ملکان با تاکید بر بهره برداری از این سیلو گفت: این شهرستان با تولید بیش از 50 هزار تن گندم در سال یکی از قطب های مهم تولید گندم در استان است و راه اندازی این سیلو می تواند برای کشاورزان در زمینه حمل و فروش محصول مفید باشد.
امام جمعه ملکان نیز با اشاره به پرداخت نشدن غرامت بیمه محصولات کشاورزی افزود: در حالی که این شهرستان براثر سرمازدگی و سایر حوادث در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت دیده بود، تنها 30 درصد غرامت این میزان خسارت به کشاورزان پرداخت شد.
حجت الاسلام حافظ زمانی خاطر نشان کرد: کشاورزان و باغداران پس از گذشت یک سال همچنان چشم به راه دریافت خسارت برای محصولات خود هستند.
در پایان این جلسه آقایان رسول خدابخش به عنوان معاون فرمانداری و فیروز مبین به عنوان بخشدار مرکزی ملکان معرفی و از زحمت های علی نوائی و محمد باقر خانی تقدیر شد.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 21 شهرستان و 62 شهر است.
7228/3072/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا