640 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در کرمان ارائه شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا عباس سعیدی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان انار افزود: این تسهیلات با سود 18 درصد ارائه می شود و هر تعداد متقاضی وجود داشته باشد به نیاز آنها به شکل اعطای تسهیلات پاسخ داده می شود.
وی بیان کرد: تسهیلات خط مکانیزاسیون شامل تراکتور، ادوات کشاورزی، تجهیزات گاوداری، تجهیزات گلخانه، تجهیزات مرغداری و غیره است.
وی گفت: همچنین اعتبارات در زمینه اجرای آبیاری نوین به هر میزان که متقاضیان لازم داشته باشند تامین و به صورت تسهیلات کم بهره در اختیارشان قرار داده می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان آبیاری زیر سطحی را از بهترین روش های آبیاری نوین در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: این نوع آبیاری به پمپاژ نیاز ندارد، در آبهای شور قابل اجرا است، در مصرف آب صرفه جویی می شود و میزان برداشت محصول نیز افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان 30 درصد از اشتغال مربوط به کشاورزی است که برای مصرف بهینه از آب و رونق بخش کشاورزی استفاده از سیستم های نوین آبیاری و زیر سطحی لازم است.
سعیدی گفت: آب کشاورزی در شهرستان انار دارای شوری بسیار بالایی است و از آنجایی که خرده مالکین به خوبی می توانند از تسهیلات اجرای سیستم زیر سطحی بهره مند شوند توصیه می کنیم کشاورزان در این زمینه اقدام کنند.
وی در زمینه احداث گلخانه ها که نیاز به آب کم دارند گفت: ارائه تسهیلات با سود 15 درصد به متقاضیان انجام می شود تا برای تولید گل، سبزیجات و … اقدام کنند.
وی تصریح کرد: 750 هکتار کشت هیدروپونیک در استان در دست اجراست و در خصوص مجتمع گلخانه ای در انار در صورت تأمین منابع آبی این مجتمع احداث می شود و تعدادی از بیکاران این شهرستان جذب و تولید نیز خواهیم داشت.
استان پهناور کرمان با 23 شهرستان دارای 2 سازمان جهاد کشاورزی است و جنوب کرمان با هفت شهرستان سازمان مستقل دارد.
7433/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا