75 درصد اماکن مسکونی و تجاری شهرستان آبدانان سند دار شدند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
عباس معتمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون 12 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری، مذهبی، تاریخی، صنعتی و کشاورزی شهرستان آبدانان سند رسمی تک برگی دارند.
وی اسناد رسمی را ملاک اثبات قانونی مالکیت دانست و افزود: برای 25 درصد مابقی اماکن مسکونی، تجاری و اداری این شهرستان نیز پرونده تشکیل شده و بتدریج و برابر موازین قانونی اسناد رسمی صادر و به صاحبان تحویل می شود.
معتمدی با اشاره به اینکه برای 90 درصد اماکن روستایی این شهرستان نیز سند رسمی صادر شده است، تاکید کرد: سال گذشته و سه ماه اول امسال یک هزار و 500 فقره سند رسمی در این شهرستان صادر شد.
مسئول اداره ثبت اسناد و املاک آبدانان از ثبت 497 واقعه ازدواج در سال 94 در این شهرستان نیز خبر داد و یادآور شد: در سه ماهه اول امسال نیز 155 واقعه ازدواج در دفاتر شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 11 هزار سند ازدواج، معاملات و مطالبات بانکی و سازمان های دولتی توسط این اداره جمع آوری و به ثبت رسید.
معتمدی فرآیند ثبت و صدور اسناد رسمی برای املاک را بین 2 تا چهار ماه اعلام کرد و از مردم و مالکان اماکن مسکونی، تجاری، کشاورزی و صنعتی که تاکنون موفق به دریافت سند رسمی نشده اند خواست برای دریافت سند به اداره ثبت اسناد و املاک آبدانان مراجعه کنند.
شهرستان آبدانان در 170 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
7174/9002

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا