ارائه ویزیت رایگان به عشایر کرمانشاه و برپایی ایستگاه سلامت در بوشهر

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز دوشنبه ایرنا، مسعود قلعه سفیدی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه روز دوشنبه گفت: خدمات یاد شده توسط تیم پزشکی بسیج به عشایر کوچ رو در شهر های مختلف شرق استان نیز ارائه شد و به دنبال ارائه خدمت به تمام مناطق مورد اشاره تا پایان این ماه هستیم.
قلعه سفیدی درباره برنامه ‌های این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: این اقدامات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و هماهنگی اداره کل امورعشایری استان کرمانشاه انجام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا آخر ماه مبارک رمضان به تمام مناطق عشایری استان خدمات پزشکی بسیج ارائه شود.
قلعه سفیدی با بیان اینکه هدف از ویزیت مناطق عشایرنشین ارائه خدمات بهداشتی، درمانی تخصصی و عمومی است، گفت: پزشک عمومی، کار‌شناس مامایی، کار‌شناس پرستاری، تکنسین دارویی و کار‌شناس علوم آزمایشگاهی در ویزیت عشایر حضور دارند و خدماتی مانند غربالگری فشار خون و انجام تست قند خون انجام می‌شود.
به گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تشریح کرد: بیماران عشایر که نیاز به ارجاع به مراکز درمانی مجهز‌تر داشته باشند با توجه به قرارداد و هماهنگی از پیش انجام شده با مراکز مربوطه، کارهای جراحی و پاراکلینیکی به شکل رایگان برای آنان ارائه خواهد شد؛ همچنین علاوه بر توزیع داروی رایگان به بیماران، بسته‌های بهداشتی، خوراکی و نوشت افزار بین عشایر توزیع می‌شود.
وی برگزاری کلاس‌های قرآن توسط این سازمان را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان کرد.

** برپایی ایستگاه سلامت در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه بوشهر
براساس این گزارش بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر به منظور خدمت رسانی به روزه داران در دهه سوم ماه رمضان به برپایی ایستگاه سلامت و مشاوره در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه استان اقدام کرده است.
حسینیه عاشقان ثارالله، روزانه پذیرای صد‌ها تن از مردم روزه دار است که جهت ترتیل خوانی قرآن کریم به این محل مراجعه می ‌کنند که به همین منظور وزن، قد و فشارخون این روزه داران سنجش می شود و کار‌شناسان تغذیه، آموزش صحیح خوردن و آشامیدن را در ماه مبارک رمضان به این افراد آموزش می ‌دهند.
همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار شد.
اجتمام**7268**1776

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا