اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

پایگاه خبری ارک:اصفهان

مسابقات قرآن کریم شهرستان آران و بیدگل مرداد ماه برگزار می شود

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در آران و بیدگل مرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله روان اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم شهرستان، با مشارکت مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه  روز پنجشنبه 21 مرداد ماه از ساعت 9 صبح ویژه خواهران و روز جمعه 22 مرداد ماه از ساعت 9 صبح ویژه برادران در محل کانون شهید عربیان برگزار می‌ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته‌های ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی مطابق با آئین‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند به اداره اوقاف، مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و مؤسسات قرآنی شهرستان مراجعه و یا به شماره 54726181 داخلی 3 تماس حاصل فرمایند و همچنین می‌توانند عدد 1 را به سامانه پیامک 1000011431124 ارسال نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله روان در ادامه گفت: شایان ذکر است اختتامیه مسابقات با حضور مسئولین شهرستان و استان، روز پنجشنبه مورخ 28 مرداد ماه ساعت 10 صبح همراه با تجلیل از نفرات برتر در کانون شهید عربیان برگزار خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اولین نمازجمعه منطقه راوند در آستان مقدس امامزاده ولی بن موسی(ع) برگزارشد

اولین نماز عبادی سیاسی جمعه منطقه راوند در آستان مقدس امامزاده ولی بن موسی(ع) به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی اصل حسینی با شکوه و صلابت هر چه تمام تر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در حاشیه برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه راوند بیان داشت: پیغمبر مکرم اسلام(ص) فرمودند همانا روز جمعه روز عید است و خداوند آن را برای مردم عید قرارداده است لذا نیکی ها و خوبی ها در روز جمعه چند برابر می شود  همچنین امام جواد(ع) در حدیثی بیان داشتند کارها روز جمعه مضاعف می شود و پاداش چند برابر دارد پس در این روز زیاد نماز بگذارید و صدقه بدهید و دعا کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه روایات زیادی وارد شده است از جمله اینکه نماز جمعه ثواب حج مقبول دارد، نماز جمعه تخفیف دهنده وحشت روز قیامت است نماز جمعه موجب بخشش گناهان بوده و اهل نماز جمعه اهل بهشتند و سایر روایات زیادی که در فضایل نماز جمعه از ائمه معصومین(ع) بیان شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: در این راستا و با توجه به فاصله جغرافیایی منطقه راوند، طاهر آباد و خزاق کاشان با مرکز شهر و مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و برابر خواسته های مردم این مناطق و تدابیر شورای سیاستگذاری در خصوص برگزاری نماز جمعه در منطقه راوند، آستان مقدس امامزاده ولی ابن موسی (ع) به عنوان مصلی نماز جمعه مناطق مذکور معرفی و اولین نماز جمعه در این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: از این پس مردم مناطق راوند، خزاق و طاهر آباد و غیره.. با حضور در نماز جمعه و اقتداء به امام جمعه پیوند خودشان را با حکومت اسلامی محکم نموده و با حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین تجدید بیعت می نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی اصل حسینی توسط حجت الاسلام و المسلمین صالحیان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان و در حضور حضرت آیت الله نمازی امام جمعه معزز شهر کاشان به عنوان امام جمعه منطقه راوند منسوب معرفی گردیدند لازم به ذکر است ایشان قبلاً امام جمعه منطقه هرند اصفهان بوده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه گفت: گفتنی است آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم به عنوان ششمین امامزاده در شهرستان کاشان می باشد که میزبان نماز عبادی سیاسی جمعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در پایان افزود: نسب ایشان به امام موسی کاظم(ع) می رسد و حرم مطهر وی نیز در راوند کاشان واقع شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازنگری در شرح وظایف عوامل اجرایی مساجد مبارکه

جلسه امور مساجد مبارکه تشکیل و در این نشست در شرح وظایف عوامل اجرایی مساجد مبارکه بازنگری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: جلسه امور مساجد مبارکه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه مبارکه، حجت الاسلام و المسلمین پیراسته نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان و حجت الاسلام و المسلمینن کیانی رئیس اداره تبلیغات مبارکه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه تشکیل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای جلسه احکام صادر شده اعضای این کمیسیون به آن ها اعطاء شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: همچنین در این نشست صلاحیت چند تن از اعضای هیئت امناء اماکن مذهبی شهر مورد بررسی قرار گرفته شد و جهت تایید به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

علی مبشری در ادامه بیان کرد: از دیگر مصوبات این نشست بازنگری در شرح وظیفه هیئت امناء مساجد، خادمین، پایگاه های بسیج و روحانیون مساجد بود که در راستای هماهنگی بیشتر این عوامل با یکدیگر تنظیم و جهت تایید به امور مساجد استان ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که تعداد 5 روحانی مبلغ نیز برای مساجدی که فاقد روحانی هستند توسط اداره تبلیغات اسلامی اعزام شوند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

500 نفر از مددجویان زندان خمینی شهر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کرده اند

همزمان با اجرای پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 500 نفر از مددجویان زندان خمینی شهر در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان خمینی شهر آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سهمیه شهرستان خمینی شهر را برای این دوره 2225 نفر اعلام کرده بود که خوشبختانه تا کنون 2240 نفر در رده های سنی مختلف جهت شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند و اداره اوقاف و امور خیریه خمینی شهر موفق شده تا سهمیه خود را نیز تکمیل نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: 500 نفر از مددجویان و پرسنل زندان خمینی شهر، 1000 نفر از دانش آموزان، بسیجیان و دیگر افراد در کلاس های این دوره ثبت نام کرده اند و از مزایای این طرح نیز استفاده می نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی در ادامه بیان کرد: دارالقرآن های فعال در سطح شهرستان، مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و پایگاه های بسیج شهرستان در راستای اجرای این دوره با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همکاری می کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ضریح جدید امامزاده سید محمود(ع) کوهپایه رونمایی می شود

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ضریح جدید امامزاده سید محمود(ع) کوهپایه رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن رفیعی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی که انجام شده روز شنبه 9 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ضریح جدید امامزاده سید محمود(ع) جزه رونمایی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این ضریح به همت خیر نیکوکار حاج حسن شریفی تهیه شده است که برای آن بیش از 2 میلیارد ریال توسط وی هزینه شده است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه کوهپایه در ادامه افزود: همچنین در این مراسم آیت ا… سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده محترم ولی فقیه در استان اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به همراه جمعی از مسئولان نیز حضور خواهند داشت.

حسن رفیعی در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و آستان مقدس امامزاده سید محمود(ع) در بخش کوهپایه، روستای جزه واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا