پیشگیری و مهار بیماری سالک در زرقان / تخریب 45 مکان متروکه

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی ایرنا ، کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: اماکن مخروبه به عنوان ناقل بیماری سالک، محیط زیست مناسبی برای پشه های خاکی است، بنابراین تخریب این اماکن، تاثیر بسزایی در کاهش این بیماری دارد.
محمد حسین باقری افزود: سالک بیماری مشترک انسان و دام است که از راه گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود و جوندگانی مانند موش های صحرایی عامل اصلی انتقال این بیماری است .
وی ادامه داد: زمانی که پشه های خاکی از مخازن آلوده به انگل سالک خونخواری می کنند، آلوده به انگل می شوند و اگر این پشه آلوده، انسان را مورد گزش قرار دهد، باعث انتقال بیماری به انسان می شود و بستگی به گونه انگل و ناقل از چند هفته تا چند ماه پس از گزش، زخمی در پوست ایجاد می کند که پس از آن، تبدیل به ضایعه ای می شود و اثر آن برای همیشه باقی می ماند.
وی برنامه سمپاشی دامداری ها، کانال های فاضلاب و اماکن مخروبه در شعاع پانصد متری مناطق مسکونی را، از دیگر مصوبات شورای بهداشت ن شهرستان شیراز برشمرد و گفت: این برنامه با همکاری شهرداری زرقان و لپویی، دهیاری ها و بهورزان و شورای اسلامی روستاها، در تمام مناطق روستایی بندامیر و رحمت آباد زرقان و 30 روستای دیگر در این شهر، از خرداد سال جاری آغاز و در حال انجام است.
با توجه به مصوبه شورای بهداشت شهرستان شیراز، 45 مکان مخروبه روستای شول، با همکاری دهیاری و شورای اسلامی این روستا، تخریب و تسطیح شد.
6113 /1876

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا