افزایش قیمت مرغ و کمیاب شدن شکر در شیراز

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
عبدالرحمن ابراهیمی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک بهای هر کیلو مرغ زنده در کشتارگاه 50 تا 51 هزار ریال است و انتظار می رود که در فروشگاه های توزیع کننده به بهای حدود 76 هزار ریال به دست مصرف کنندگان برسد.
وی اظهار کرد: بدون تردید ارائه مرغ به بهایی بیش از این رقم قابل پیگیرد است.
مسئول واحد طیور گوشتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هم اینک قیمت مرغ به قیمت متعادلی در این رسیده است چرا که تا قبل از این، مرغداران با توجه به پایین بودن قیمت مرغ، ضرر می کردند و این وضعیت اعتراض و تعطیلی این واحدها را در فارس در پی داشت.
ابراهیمی گفت: با اجرای سیستم مدیریت جوجه ریزی، تولید مرغ زنده بر اساس تقاضای بازار برنامه ریزی می شود و با توجه به قیمت نهاده های دامی و با احتساب سود معقول 10 درصدی، قیمت هر کیلو مرغ زنده در کشتارگاه همان رقمی است که امروز از مرغداران خریداری می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به عرضه مرغ منجمد توسط پشتیبانی امور دام استان فارس در بازار، انتظار می رود که قیمت مرغ از میزان کنونی بالاتر نرود.
بهای هر کیلو گرم مرغ گرم در خرداد 95 در شیراز حدود 60 هزار ریال بود.

** شکر در شیراز کمیاب شد
در همین حال، تماس های مردمی حاکی از آن است که شکر در بازار شیراز کمیاب شده است.
عزت الله جهانخواه معاون برنامه ریزی، اداری مالی فرمانداری شیراز، مسئولیت تامین شکر مورد نیاز در بازار را بر عهده شرکت غله دانسته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور هم در گفت و گو با ایرنا گفت که این شرکت مسئولیتی در قبال تامین شکر مورد نیاز بازار ندارد.
سید غفار رضوی پور اظهار کرد: این شرکت در این زمینه تنها ماموریت انبارداری دارد و اگر شکری در انبار باشد، در آن صورت در قبال حواله های دریافتی، این کالا به آنها عرضه می شود.
2027 /6118

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا