تبادل تجربیات ایران و عراق در خدمت به زائران عتبات عالیات ضروری است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز دوشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر این مطلب را در دیدار سید جعفرالموسوی تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) با او بیان کرد.
قاضی عسکر همچنین اظهار کرد که بعثه مقام معظم رهبری برای توسعه همکاری های پژوهشی با تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) آمادگی دارد.
وی همچنین هماهنگی و همکاری سازمان ها و نهادهای ایرانی با عتبه های مقدسه در عراق را عاملی موثر در افزایش رضایت زائران عنوان کرد و گفت: حرکت درچارچوب سیاست ها و برنامه ریزی های صورت گرفته به پیشبرد موفق تر کارها منجر می شود.
قاضی عسکر، ورود به کارهای مشترک با اعتاب مقدسه درعراق همچون ساخت هتل و آشپزخانه های متمرکز را از سیاست های حوزه حج وزیارت ذکرکرد و افزود: امروز همه دست اندرکاران باید ضمن حفظ انسجام و هماهنگی در راستای پر رونق شدن موضوع زیارت و خدمت به زائران، گام بردارند.
وی لزوم آشنایی بیشتر زائران با آداب زیارت و زندگی ائمه اطهار(ع) را یادآور شد و تصریح کرد: ساماندهی این مقوله که امروز مورد هجمه دشمنان واقع شده است بسیار مهم است.
قاضی عسکربرگزاری باشکوه نمازهای جماعت و آیین های مذهبی در اعتاب مقدسه عراق را از افتخارات مکتب تشیع خواند.
سید جعفرالموسوی، تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) نیز در این دیدار از همکاری خوب دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در عراق با عتبه حسینی تقدیر کرد و گفت: ارتباط و هماهنگی به صورت مستمر و در سطح عالی میان دو طرف برقرار است.
الموسوی ازهمکاری دربرگزاری هرچه باشکوه ترآیین های مذهبی نیز استقبال کرد.
مقام مسئول عراقی در ادامه با مهم خواندن پیروزی رزمندگان عراقی بر تروریست های تکفیری در فلوجه ابراز امیدوراری کرد که گام نهایی برای آزادی موصل نیزبرداشته شود.
وی افزود: تروریست های تکفیری نفس های آخر را می کشند و با انسجام داخلی عراقی ها از بین خواهند رفت و شرایط امنیتی بهتر خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طرفین، تلاش مشترک برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن از جمله القاء شبهات را ضروری دانستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و تولیت عتبه حسینی همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع درخصوص برپایی گسترده ترمراسم عرفه درعراق تبادل نظرکردند.
اجتمام ** 1996 **1776

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا