مشکل قطع آب 2 روستای بخش چغامیش دزفول برطرف شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
محمد گلچین پور روز دوشنبه به ایرنا افزود:2 کیلومتر از خط انتقال آب روستای بنه عاطی از سمت روستای دهنو باقر از هفت سال پیش به دلیل فرسودگی دچار مشکل شده است که بر اثر سیلاب فروردین ماه 800 متر آن با شکستگی بسیار مواجه شده و آسیب دید که به قطعی آب منجر شد.
وی افزود:با توجه به تاکید فرماندار دزفول در حل مشکل قطعی آب روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول در نشست شورای سلامت این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با همکاری بخشدار چغامیش موفق به حل مشکل آب این روستا شدیم.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول اظهار کرد:با تهیه لوله پلی اتیلن از آبفار استان و حفاری که با همکاری بخشدار چغامیش انجام شد مشکل قطعی آب این روستا با تلاش شبانه روزه پرسنل آبفار در روزهای گرم تابستان مرتفع شد.
وی با اشاره به اینکه 1،2 کیلومتر از خط انتقال آب این روستا به دلیل فرسودگی هنوز مشکل دارد و مشکل بصورت 100 درصد برطرف نشده است گفت:حل مشکل آب این روستا با راه اندازی مجتمع آبرسانی بنه حاجات به صورت پایدار حل خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول گفت:در روزهای اخیر در اثر نوسان برق پمپ آب روستای بلادیه از توابع بخش چغامیش دزفول از مدار خارج شد که با همکاری آبفار خوزستان و پرسنل پمپ آب جدید برای این روستا نصب و مشکل قطعی آب 180 خانوار این روستا حل شد.
گلچین پور در خصوص مجتمع آبرسانی بنه حاجات نیز افزود: برای راه اندازی مجتمع آبرسانی بنه حاجات تامین کننده آب آشامیدنی روستاهای بنه حاجات،عبد عون،دهنو باقر و بنه عاطی برای راه اندازی نیازمند بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار است.
وی گفت:تاکنون پیگیری فراوانی از سوی شرکت آبفار،نماینده و فرماندار دزفول در خصوص تخصیص این اعتبار صورت گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر این اعتبار جذب و مشکل کمبود آب و فرسودگی شبکه و تاسیسات آبرسانی این روستاها با جمعیتی حدود 2 هزار و 861 نفر و 700 خانوار حل شود.
گلچین پور از اهالی روستاهای دزفول خواست جهت تامین هزینه های رفع شکستگی،خرید کلر و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی هزینه آب بهای خود را به موقع پرداخت کنند.
از حدود 500 هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول 200 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
7278/6068

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا