ناوگروه چهل ویکم نیرو دریایی ارتش از ماموریت آب های آزاد بازگشت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ؛ فرمانده ناوگان مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و یکم و اعزام ناوگروه چهل دوم به آب های آزاد و دور دست اظهار داشت: ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناوجمهوری اسلامی ایران لاوان 11 خرداد سال جاری به منظور تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت خطوط کشتی رانی به مقصد شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شده بود.
امیر دریادار دوم ابراهیم اشکان افزود: این ناوگروه با وجود وضعیت جوی بسیار نامساعد در منطقه اقیانوس هند امروز در صحت و سلامت کامل به میهن بازگشت ، در وضعیت حساس سیاسی امنیتی حاکم بر منطقه و تنگناهای اقتصادی نیروی دریایی موفق شد با اعزام 41 ناوگروه به آب های بین المللی ضمن تداوم حضور الهام بخش و امید آفرین برای ملت های مظلوم منطقه ، نقش بسیار ویژه در ارتقاء امنیت جمهوری اسلامی در منطقه بی ثبات و متلاطم جنوب غرب آسیا ایفا کند.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر و با ارتقاء جایگاه ویژه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران کارکنان ولایتمدادر نیروی دریایی به ویژه ناوگان مقدم جنوب تعبیری کامل از شعار راه ما راه حسین است ارایه کرده است و با تفکر شب حمله ای لحظه از مجاهدت خاموش خویش در راستای تعالی نام ایران اسلامی دست برنداشته اند.
فرمانده ناوگان مقدم جنوب نداجا بیان کرد: با بازگشت ناوگروه چهل و یکم اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی چهل و دومین ناوگروه اطلاعاتی ، عملیاتی ، آموزشی متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناوپشتیبانی رزمی جمهوری اسلامی ایران تنب با آمادگی کامل به سوی ماموریت محول هو دریانوردی دریاهای دور دست و آب های بین المللی اعزام می شوند.
این ناوگروه ضمن انجام آموزش های مبتنی بر علم و عمل به دانشجویان ، برای ملت های منطقه الهام بخش و امید آفرین باشند و اقتدار ، توانمندی و آمادگی بالای رزمی جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشند.
وی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در سفر دریانوردی به آب های دور دست و بین المللی فرصت گران بهایی است تا علاوه برآمادگی برای دفاع از حریم ولایت بر اندوخته های خود بیفزاند و با انجام آموزش های مبنی بر عمل تکمیل کننده آموزش های خود باشند.
فرمانده ناوگروه چهل و یکم نیز در این مراسم اظهار داشت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی رزمی لاوان به استعداد 263 پرسنل در 11 خرداد به ماموریت اطلاعاتی عملیاتی اعزام شد.
ناخدا یکم عرشه رضا برزگر کیوانی ادامه داد: ناوگروه چهل و یکم پس از 48 روز دریانوردی و سپری کردن پنج هزار و 130 مایل دریایی در 27 تیر به میهن بازگشت.
وی ابراز داشت: اهداف عمده ناوگروه درمدت مامویت شامل اجرای دستورهای و فرمان های ابلاغی فرمانده کل قوا ، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست ، به اهتزار درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی ، خنثی کردن پروژه ایران هراسی ، ارائه توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در محدوده دریاهای دور دست و آب های بین المللی و اقیانوسی ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی رانی و مقابله با پدیده شوم دزدی دریایی بوده است.
وی اشاره کرد: برخی دیگر از اهداف این ماموریت شامل ابلاغ پیام صلح دو دستی ملت ایران به جهانیان به خصوص کشورهای منطقه ، انتقال فرهنگ، ارزیابی توان ماندگاری در دریا بدون هرگونه پشتیبانی از ساحل ، اشراف اطلاعاتی در منطقه توسعه یافته نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بود.
فرمانده ناوگروه چهل و یکم اضافه کرد: در طول دوره علاوه بر تامین امنیت شناوری های کشور شناسایی 129 مورد یگان شناور و پروازی ، رهگیری 370 فروند واحدهای غیر نظامی در خلیج عدن ، مانیتورینگ 46 فروند کشتی تجاری و نفت کش عبوری و اعلام آمادگی همکاری در صورت درخواست آنها ، اجرایی 166 شاعت آموزش علمی و عملی به کارکنان نیرو نیز صورت گرفت.
وی ادامه داد: این ناوگروه علاوه بر استقرار در دریا اقدام به بازدید از بندر دُق کرد تا ضمن اقتدار جمهوری اسلامی پیام صلح و دوستی ملت ایران را به ملت های دیگر به خصوص ملت های مسلمان برساند.
وی ابراز داشت: در طول مامویت به دلیل شرایط آب و هوایی مونسون وضعیت جوی مناسب نبود و سرعت باد بین 40 تا 60 گره دریایی بود.
3219/6048

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا