40 درصد فضاها و تجهیزات شهربازی ها در لرستان استاندارد است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
مرضیه قنبریان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود : در حال حاضر بیش از 40 مرکز تفریحی شامل شهربازی ، پارک و زمین بازی در استان وجود دارد که اطلاعات تمام آنها در سامانه مراکز تفریحی ثبت شده است.
وی اظهار کرد: کلیه مراکز شهربازی و تفریحی استان ابتدای سال گذشته بازرسی شده بودند که در آن زمان بیش از 90 درصد تجهزات این اماکن فاقد مجوزهای استاندارد تشخیص داده شده بودند.
به گفته وی پس از آن با اطلاع رسانی مناسب و برگزاری جلسات متعدد با حضور رابطان شهرداری ها، بسترهای لازم برای استاندارد سازی فضای های بازی فراهم شد.
قنبریان ادامه داد: در این راستا با اقدامات انجام شده تاکنون 40 درصد تجهیزات مجموعه های شهربازی و فضاهای بازی استاندارد شده و استانداردسازی مابقی نیز در مراحل پایانی است که انتظار می رود تا پایان امسال انجام شود.
مدیرکل استاندارد لرستان همچنین گفت: همکاری شهرداری ها در خصوص استانداردسازی شهربازی ها بسیار مهم بوده که در این راستا شهرداری بروجرد عملکرد بسیار مطلوبی دارد.
قنبریان خواستار همکاری شهرداری خرم آباد در این زمینه شد و اظهار کرد: در مجموع هشت شهربازی در استان وجود دارد.
به گفته وی پارک های بازی سطح استان نیز که وسایل منفرد و یا چندگانه دارند متعلق به بهره برداران بوده که حدود 50 درصد آنها استانداردهای لازم را دریافت کرده اند.
وی افزود: در خصوص زمین های بازی، وسایل تفریحی و بدنسازی پارک ها نیز اعلام نواقص شد که در این راستا بسیاری از وسایل فلزی و غیراستاندارد جمع آوری و وسیله های پلی اتیلن جایگزین شده است.

***استاندارد سازی تجهیزات بازی شهربازی های لرستان نیازمند تعامل شهرداری ها است
مدیرکل استاندارد لرستان گفت : این اداره کل در خصوص استاندارد سازی تجهیزات بازی مکاتبات متعددی با شهرداری ها انجام داده و خواستارعقد قرارداد با بهره برداران درصورت کسب مجوز از اداره استاندارد شده است.
قنبریان ادامه داد: سازه های بازی در سطح پارک ها و شهر بازی ها علاوه بر استاندارد کارخانه ساخت باید استاندارد نصب را نیز دریافت کنند و سپس مجاز به فعالیت هستند.
وی افزود : متاسفانه تاکنون شهرداری ها توجه چندانی به این موضوع نداشته و هر روز قارچ گونه تعدادی سازه بازی در سطح پارک های استان فعال می شود.
7274/6060

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا