خبرهاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان ؛ 29 تيرماه

پایگاه خبری ارک:اصفهان

خبرهاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان ؛ 29 تيرماه

دبیرکمیته فرهنگ تفریح و نشاط:
“** تفریح من بازی” را در پاتوق های تفریحی شهر اصفهان دنبال کنید
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط گفت: عده ای از مردم بازی را خاص کودکان می دانند در حالی که تمام گروه های سنی بازی هایی دارند که باعث تفریح، شادی و نشاط آن ها می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مجتبی روانان با بیان اینکه افسردگی و اضطراب مردم اصفهان نسبت به سایر استان های کشور یک زنگ خطر است، افزود: سهم شادی، تفریح و نشاط مردم اصفهان نسبت به بسیاری از استان ها کمتراست که عبور از این بحران، نیازمند فعالیت و ارائه برنامه های شاد برای خانواده ها است.
وی با بیان اینکه کمیته فرهنگ تفریح و نشاط به معرفی الگوی تفریح سالم با عنوان “تفریح من بازی” اقدام کرده، اظهار داشت: بیشتر مردم تفریح و بازی را خاص کودکان می دانند اما کمیته تفریح و نشاط، بازی را برای عموم مردم و بدون محدودیت سنی می داند.
وی افزود: کمیته فرهنگ تفریح و نشاط در نظر دارد؛ یک الگوی تفریحی جدید با محتوای بازی برای شهروندان اصفهانی ایجاد کند تا با تقویت روحیه فعالیت های گروهی در خانواده ها به انسجام میان اعضای آن کمک شود.
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط با اشاره به تاکید این کمیته به شعار “تفریح من بازی، واقعی است نه بازی مجازی” ادامه داد: تفریح، دوری از روزمرگی، افزایش نشاط، تحکیم روابط خانواده ها، ایجاد تفکر و رشد اندیشه میان فرزندان و والدین از مهم ترین اهداف این کمیته و نتیجه یک بازی سالم است.
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط از برگزاری طرح “تفریح من بازی” از مردادماه خبر داد و اضافه کرد: این طرح تا پایان تابستان با معرفی هفتگی یک بازی خانوادگی ادامه خواهد داشت؛ و درپایان، لیگ بازی های خانوادگی برگزار خواهد شد.
روانان ادامه داد: مزایا، مشخصات، محتویات و کاربرد بازی های گروهی معرفی شده توسط کمیته فرهنگ تفریح و نشاط در شناسنامه آن بازی ذکر و هر هفته در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.
وی از ایجاد مکان هایی در زمان اجرای برنامه تفریح من بازی خبر داد و خاطرنشان کرد: ارایه پکیج ها و کلیپ های آموزشی تمام بازی های پیشنهادی این کمیته در این مکان ها انجام خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** استقبال بیش از هزار کودک اصفهانی در اولین شب برنامه “زیر گنبد کبود”
ویژه برنامه “زیر گنبد کبود” با محوریت کودک وادبیات عامه در اولین شب برگزاری با استقبال بیش از هزار کودک اصفهانی در باغ غدیر روبرو شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این ویژه برنامه در چهار بخش قصه، شعر و بازی و لالایی و قصه، نقاشی برنامه ریزی شده که از تاریخ 28 تا 31 تیرماه در مجموعه باغ غدیر برگزار می شود.
غرفه “قصه” به چهار قسمت قصه های “قدقد هرروزت چی شد؟” ، “نمکی و دیو بد زبون”، “جواراب سوراخ” و”چه جوری این جوری” در سبک ادبیات تربیتی، منظوم و تخیلی در شیوه های مختلف اجرا می شود.
بازی سنجاب و درخت، بازی چابکی و سرعت عکس العمل نردبان لی لی، دقت و تمرکز منو بگیر از جمله بازی های غرفه شعر و بازی است که با پخش شعر کودکانه، هر یک از کودکان به اجرای بازی مورد نظر می پردازند.
اجرای آهنگ لالایی در بدو ورود به همراه اجرای نمایش صحنه ای و حرکات فرم توسط بچه ها در غرفه لالایی از دیگر غرفه های برنامه “زیر گنبد کبود است که از سوی خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
در پایان برنامه نیز مراجعین بعد از دیدن غرفه های لالایی، قصه و بازی، وارد غرفه نقاشی می شوند و دریافت های خود را از غرفه ها به صورت نقاشی و کلاژ به تصویر می کشند.
علاقه مندان برای حضور در برنامه “زیر گنبد کبود” می توانند تا 31 تیرماه هر شب از ساعت 20 تا 23 به محل مجموعه باغ غدیر واقع در خیابان علامه امینی مراجعه کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** نمایش “ناتمام” در تالار هنر به روی صحنه می رود
نمایش “ناتمام” به کارگردانی پیمان کریمی همراه با نواختن زنگ تئاتر از 30 تیرماه در تالار هنر اصفهان به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این نمایش به نویسندگی “بهزاد آقاجمالی” از 30 تیرماه تا 15 مرداد به غیر از 9 مرداد از ساعت 19:20 در سالن کوچک تالار هنر به صحنه می رود.
زنگ آیین افتتاحیه نمایش “ناتمام” روز چهارشنبه 30 تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و سینما و مسوولین توسط هنرمند پیشکسوت تئاتر “خسرو ثقفیان” نواخته می شود.
داستان نمایش ژانر اجتماعی است که ماجرای روابط یک زن و شوهر(میترا و مهرداد) به شدت تحت تاثیر بچه دار شدن قرارگرفته و با ورود یکی از آشنایان میترا روابط پیچیده ای از گذشته مرور می شود .این نمایش به روابط اجتماعی در یک مجتمع مسکونی می پردازد.
الهام رضایی، معصومه ماندنی، ایمان نظیفی، بهزاد سیفی و خاطره حسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند که به ترتیب بر روی صحنه وارد می شوند.
مدیر صحنه امیرعلی پاکبین، طراح صحنه مهرنوش مردیها، دستیار کارگردان بهزاد رضایی و الناز رجبیان، موسیقی امین بهادری نیا، روابط عمومی مرتضی کمساری و مجید بدیع زاده، منشی صحنه شادی شهریاری، نور شیوا کشتی آرا، دستیار صحنه سحرداوری و طراح پوستر لیلی اکبری از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.
نمایش “ناتمام” برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فجر است که علاقمندان برای رزرو بلیط و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تالار هنر واقع در میدان لاله مراجعه کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در نشست 158 باشگاه نجوم اصفهان/
** اثر انرژی تاریک بر خوشه های کهکشانی بررسی شد
اثر انرژی تاریک بر خوشه های کهکشانی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست باشگاه نجوم مرکز نجوم ادیب اصفهان با حضور کارشناس ارشد اختر فیزیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، یکصد و پنجاه و هشتمین نشست باشگاه نجوم اصفهان با عنوان “اثر انرژی تاریک بر خوشه‌های کهکشانی”عصر روز دوشنبه به همت مرکز نجوم ادیب در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
زهرا غفوری‌زاده، کارشناس ارشد اختر فیزیک، در این نشست پیرامون اثر انرژی‌های تاریک بر خوشه‌های کهکشانی گفت: امروزه انبساط شدید کیهان را به موجود عجیبی به نام انرژی تاریک ربط می‌دهند که دارای فشار و چگالی منفی است.
وی افزود: مشاهدات اخیر در مقیاس محلی خوشه‌های کهکشانی نشان از وجود انرژی تاریک در این ساختار‌های بزرگ مقیاس است. مطالعات نشان می‌‌دهد که انرژی تاریک ضمن تأثیر در رشد ساختارها، روی دینامیک خوشه‌های کهکشانی نیز تاثیرگذار است.
مهدی اسحاقی، مدیر مرکز نجوم ادیب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه برگزاری این نشست اظهار داشت: برگزاری همایش و نشست‌های علمی سبب دوری بیش از پیش مردم از خرافات و همچنین ترویج علم می‌شود. به بیانی دیگر این فعالیت‌ها زمینه‌ساز ایجاد رابطه‌ای سالم میان مردم و آسمان، شناخت علوم بشری و برنامه‌ریزی در این زمینه است.
وی افزود: اطلاع‌رسانی رخدادهای روز بر اساس واقعیات یکی از اهداف مرکز نجوم ادیب بوده که برای تحقق این امر نشست‌های ماهانه برگزار می‌شود. در نشست‌های باشگاه نجوم، لزوماً مسئله نجوم و اخترشناسی تحلیل و بررسی نمی‌شود چراکه گاهی مطالب بین‌رشته‌ای نظیر ارتباط میان ستاره‌شناسی و هنر، بیولوژی، فناوری‌های نوین و معماری نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
مدیر مرکز نجوم ادیب درباره لزوم بازگشایی دریچه تفکر در جامعه گفت: هنگامی که دانش عمومی از شرایط مطلوبی برخوردار نباشد، خرافات و مسائل غیرعلمی نظیر طالع‌بینی در جامعه رواج پیدا می‌کند که سبب غفلت انسان‌ها از حقایق می‌شود.
وی افزود: هرگاه برنامه‌ای با جذب و تحرک نیروهای نوجوان و جوان آغاز شود و روند کاری آن با شکوفایی استعدادها همراه باشد، برنامه موفقی به حساب می‌آید. ارائه سرنخ‌های علمی در برگزاری نشست‌های علمی و آموزشی سبب جلوگیری از گمراهی و ایجاد مسیر حرکت صحیحی برای نوجوانان و جوانان می‌شود.
اسحاقی با اشاره به ضرورت پرکردن اوقات فراغت شهروندان با برنامه‌های سالم علمی و تفریحی بیان کرد: شهرداری‌ها در راستای پر کردن اوقان فراغت و نوجوانان و افزایش سطح فرهنگ شهروندی موظف به حمایت از مراکز علمی و فرهنگی هستند و این موضوع در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان دنبال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا