هكر يكي از شركت هاي خصوصي در اصفهان دستگير شد

پایگاه خبری ارک:اصفهان

هكر يكي از شركت هاي خصوصي در اصفهان دستگير شد

گروه استان ها- اصفهان – فردي كه با نفوذ به سيستم هاي رايانه اي يك شركت خصوصي باعث بروز خسارات جبران ناپذيري بر داده هاي اطلاعاتي آن شده بود توسط كارشناسان پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ جهانگير كريمي ، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان به خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت :در پي شكايت مدير عامل يكي از شركت هاي خصوصي استان مبني بر اينكه به صورت غير مجاز به سيستم هاي رايانه اي آنها نفوذ و داده هاي اطلاعاتي آنها حذف شده و اين امر باعث به وجود آمدن خسارات زيادي به آن شركت گرديده ،موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود : بلافاصله با اعزام تيمي از كارشناسان اين پليس به آن شركت و بررسي هاي تخصصي لازم بر روي سامانه هاي رايانه اي مشخص شد فردي از خارج از سازمان توانسته به شبكه هاي آنها نفوذ و اطلاعات آنها را سرقت و دستكاري نمايد.

اين مقام مسئول عنوان داشت خاطر نشان كرد:سرانجام متهم اصلي اين پرونده كه از كارمندان اخراجي آن شركت بود ، شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه توسط مامورين پليس فتا دستگير شد كه پس از مواجه با مدارك و مستندات اين پليس به بزه انتسابي اقرار و عنوان داشت به دليل اينكه چندي قبل از اين شركت اخراج شده بود به انگيزه انتقام از مسئولان آن دست به اين كار زده است.

سرهنگ كريمي خاطر نشان كرد: توصيه پليس به همه سازمان ها، ادارات و شركت ها اين است كه به محض اخراج پرسنلي از سازمان كليه دسترسي ها و رمز هاي عبور وي را تغيير دهند، آنتي ويروس ها و ضد بد افزارهاي بروز شده و اصلي بر روي سيستم ها نصب كرده و از فايروال هاي قوي جهت جلوگيري از نفوذ هكرها استفاده نمايند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا