شرایط مناسب جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان فراهم شده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، حمیدرضا خانپور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای شهر قزوین با اشاره به نقش شهرک های صنعتی در تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: با جذب سرمایه گذار و فعال سازی واحدهای صنعتی می توان در ایجاد و توسعه اشتغال پایدار موفق عمل کرد.
به گفته وی، باید در شهرک های صنعتی خدمات، مشوق ها، سهولت استقرار و زیر ساخت های لازم را ایجاد تا به دنبال آن جذابیت لازم را برای سرمایه گذار ایجاد کرد.
خانپور میزان اشتغال به ثبت رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین را 21 هزار و 552 نفر اعلام و افزود: اگر واحدهای نیمه تمام شهرک های صتعتی موجود استان تکمیل و به بهره برداری برسند این رقم به 45 هزار شغل افزایش می یابد.
این مسئول از آماده سازی فاز سوم شهرک صنعتی لیا برای جذب متقاضیان داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری خبر داد و گفت:
این شهرک به واسطه نزدیکی به مرکز استان و پایتخت و نیز دارا بودن امکانات زیربنایی مناسب از شرایط ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در صنعت کشور برخوردار است.
براساس این گزارش، در ادامه این نشست، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی با استفاده از توان مجموعه مدیریت شهری، بازدید اعضای پارلمان محلی از شهرک های صنعتی، استفاده از ظرفیت شرکت شهرک های صنعتی در برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم، تعامل در تولید تجهیزات و امکانات ورزشی بوستان ها و نامگذاری یکی از معابر شهری با عناوین مرتبط با صنعت مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه جلسه، اعضای شورای شهر قزوین پیشنهاد و انتقادهای خود را برای ارتقا حوزه صنعت، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و نخبگان استان و نیز ارتباط موثر حوزه شهری و صنعتی مطرح کردند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی بوده که در آنها 713 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است.
7389/8054

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا