اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

پایگاه خبری ارک:اصفهان

حضور فعال خانواده های ارتش در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اصفهان

تعداد 250 نفر از پرسنل و خانواده های هوانیروز در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اصفهان حضور فعال دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سروان رضی مقصودی اظهار داشت: در راستای تربیت حافظان قرآن کریم و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) و با تعامل مثبت و خوبی که فیما بین دارالقرآن و عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم هوانیروز با اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد در سال های اخیر پرسنل و خانواده های هوانیروز اصفهان در کلاس های قرآنی حضور فعال و پرشوری را داشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز در سال جاری تا کنون تعداد 250 نفر از اعضاء خانواده ها و پرسنل پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در کلاس هایی که توسط دارالقرآن این پایگاه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود ثبت نام کردنده اند.

مسئول دارالقرآن پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در ادامه افزود: این دوره ها با مشارکت 6 مربی مجرب و در مسجد بلال کوی امام اصفهان، مسجدالرسول کوی بهار، کوی امام جعفر صادق(ع)، مسجد بقیة ا… اعظم منازل سازمانی 220 دستگاه و کوی سپاهان اصفهان و حمایت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان در حال برگزاری است.

رضی مقصودی در ادامه بیان کرد: همچنین برای تشویق و ترغیب بیشتر افراد شرکت کننده در این دوره ها برنامه هایی همچون؛ برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی، برگزاری جام دیجیتال، برگزاری جام فوتسال و… نیز به صورت رایگان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این همکاری در برگزاری برنامه های مختلف قرآنی فیمابین این دو اداره وجود داشته است که حافظان قرآن کریم خانواده های هوانیروز اصفهان در مسابقات قرآنی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه نیز برگزار شده است همیشه حضوری فعال داشته اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تعدادی از رقبات شهرستان برخوار احیاء شدند

پس از 30 سال دو رقبه از موقوفات شهرستان برخوار احیاء شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: دو رقبه از موقوفه فضل آباد(علی اکبرخان) شهرستان برخوار احیاء و زمینه جهت اجرای امینانه نیات واقف اندیش آن محیا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مدت 30 سال بود که متاسفانه این موقوفه تحت تصرف در آمده بود که با پی گیری های صورت گرفته شده توسط واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه برخوار رقبات این موقوفه احیاء شدند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه افزود: این رقبات در فلکه تاکسیرانی اصفهان به دولت آباد واقع شده است که توسط واقف نیک اندیش آن در سال 1216 هجری قمری جهت کمک به فقرا و نیازمندان وقف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در ادامه خاطر نشان کرد: احیاء این رقبات گام موثری در راستای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش و همچنین کمک به نیازمندان برخوار بود که امیدواریم در آینده نزدیک نیز شاهد ایجاد وقف های جدید توسط افراد خیر و نیکوکار شهرستان در این زمینه باشیم تا بتوانیم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و فقر زدایی گام بلندی را برداریم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تامین فضای پارکینگ برای امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر در دستور کار قرار دارد

جهت رفاه حال بیشتر زائران و مجاوران امامزاده سید محمد(ع) خمینی تامین فضای پارکینگ برای این امامزاده عظیم الشان در حال پی گیری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در راستای رفاه حال بیشتر زائران و مجاوران آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر در حال پی گیری ایجاد فضایی برای احداث پارکینگ این امامزاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نشستی با فرمانداری شهرستان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است و این موضوع در اولویت پی گیری قرار داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه در مناسبت های گوناگون برنامه های متنوع و متعددی در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود همچنین حرم مطهر این امامزاده خواستگاه و مامن امنی برای خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) است در بیشتر اوقات زائران زیادی به این امامزاده بزرگوار مشرف می شوند که یکی از معضلاتی که زائرین با آن مواجه می شوند کمبود فضا جهت پارکینگ وسایل نقلیه است که در همین راستا ایجاد یک فضای مناسب به همین منظور در دست اقدام گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی ادامه داد: در حال حاضر نیز به جهت مجاورت آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر با دانشگاه صنعتی اصفهان مذاکراتی با مدیریت این دانشگاه صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر به نتایج مثبت برسیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

احیای یکی از موقوفات گلپایگان

پس از پی گیری های مداوم یکی از موقوفات گلپایگان احیاء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و همچنین احیای موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان پس از چند سال پی گیری توانست یکی از موقوفات این شهرستان را احیاء و زمینه اجرای نیت واقف نیک اندیش آن را محیا نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: این موقوفه در مرکز شهر گلپایگان واقع شده است و 170 سال قدمت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه افزود: این ملک تجاری 170 متر مربع مساحت دارد و ارزش آن نیز بالغ بر 5 میلیارد ریال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در ادامه بیان کرد: اکنون پس از 15 سال پی گیری زمینه فراهم شده تا با احیای این موقوفه از محل درآمد آن موقوفه به نیت واقف نیک اندیش که تامین هزینه های مراسم های مذهبی بوده است بتوانیم عمل نماییم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شورای فرهنگی و قرآنی یزدانشهر تشکیل شد

شورای فرهنگی و قرآنی یزدانشهر با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای برنامه ریزی فرهنگی و قرآنی به صورت کلان جهت ترویج سبک زندگی اسلامی شورای فرهنگی و قرآنی یزدانشهر با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد تشکیل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین نشست شورای فرهنگی و قرآنی با حضور امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی یزدانشهر، مسئول مجمع طلاب یزدانشهر و مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نجف ٱباد در دفتر امام ‌جمعه این شهر تشکیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: یکی از مهمترین فعالیت این شورا برنامه ریزی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی شهر و همچنین تهیه و تدوین چشم انداز پنج ساله برنامه های فرهنگی و قرآنی در یزدانشهر می باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا