مهار هنرمندانه آسیب های اجتماعی سرفصل مهم کاری کشور است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان بهزیستی استان مرکزی افزود: ساماندهی آسیب های اجتماعی از تصمیم های اولویت دار و کلان کشور و دغدغه مقام معظم رهبری است و نیاز است که این حوزه با هوشمندی و درایت، برنامه های کارامد و نظارت اصولی همراه باشد.
وی گفت: بهزیستی نهاد حمایتی مهمی است که برای دستگیری از اقشار ضعیف و نیازمند توانمندی ایجاد شده و نیاز است که با رویکرد تخصصی و علمی برای بهبود زندگی و برقراری نشاط در بین جامعه هدف بکوشد.
وی اظهار کرد: تکیه بر راهبردهای پیشگیرانه به منظور تقویت سلامت اجتماعی از موضوعات مهمی است که در برنامه های کوتاه و بلند مدت بهزیستی باید برجسته سازی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: صرف اعتبار در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی سرمایه ای بزرگ است و نگاه برنامه ریزی در حوزه اجتماعی باید در این خصوص تقویت شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: پیشگیری در ابعاد فردی، اجتماعی، خانواده، طلاق و ناباروری می تواند از دامنه گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
وی گفت: نرخ زاد و ولد دراستان مرکزی منفی است و می طلبد مدیریت فرهنگی و اجتماعی استان بر اساس آمارهای کارشناسی و مستندات موجود در سایه راهبردهای اثرگذار برای حل این معضل بیش از پیش بکوشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تمامی حوزه های اجتماعی در پیشبرد اقدام های پیشگیرانه از آفت های اجتماعی، ناباروری، مشروبات الکلی، اختلافات خانوادگی و مشکلات قومی و قبیله ای مسئول هستند و نباید نگاهجزیره ای در برنامه های این بخش وجود داشته باشد چرا که غفلت از این مهم عواقب غیرقابل جبرانی به دنبال دارد.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی سلامت جامعه را نشانه می گیرد و اگر افراد و خانواده ها از ریل ریل اصلی خارج شوند ، تمامی بخش های کشور را متاثر می کند.
وی گفت:بهره گیری از توان و ظرفیت بسیج مردمی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی موضوع مهمی است چرا که اعتبارات و توانایی دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگو انبوه مشکلات جامعه باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خدمات بهزیستی در سه بخش امور فرهنگی و پیشگیری، امور اجتماعی و توانبخشی برای ارایه به نیازمندان و مددجویان تعریف شده است وتمامی خانواده های بی سرپرست، بد سرپرست و معلولان در جامعه باید در سایه نگاه تخصصی در بهزیستی به بهترین شکل از خدمات برخوردار شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این نهاد حمایتی ارایه کرد.
بهزیستی استان مرکزی 65 هزار توانجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی دارد.
6991/6013/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا