اعطای درجه یک عالی اعتباربخشی به بیمارستان ولیعصر وابسته به نیروی انتظامی

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار سیدمحمدرضا سید احمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود 6 سالی است که وزارت بهداشت شاخص های بین المللی بومی شده در زمینه اعتباربخشی و ارزشیابی را در ایران اجرا می کند که تا کنون چهار بار اعتبارسنجی انجام شده است.
معاون بهداد نیروی انتظامی، پژوهش و آموزش محوری، کمترین خطای پزشکی، ایمنی بیمار و اورژانس را از شاخص های اعتباربخشی عنوان کرد و گفت: مهم ترین معیار در این شاخص ها بخش اورژانس بیمارستانی است که این بیمارستان بهترین شاخص در سرعت رسیدگی به بیمار را داشته و بهترین خدمات را ارائه داده است.
معاون بهداد ناجا اضافه کرد: چنانچه اورژانس بیمارستانی بیش از سی هزار مراجعه کننده در سال داشته باشد جزو اورژانس های پرکار به شمار می آید.
سید احمدیان بیمه های طرف قرارداد بیمارستان ولیعصر را علاوه بر نیروهای مسلح، بیمه های تکمیلی شهرداری و بانک ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون در این بیمارستان 274 تخت وجود دارد که 251 تخت فعال است.
وی زیرساخت یک کشور را امنیت عنوان کرد و گفت: امنیت را انسان های سالم تامین می کنند و از آنجایی که عمده مسوولیت امنیت در کشور با کارکنان نیروی انتظامی است آنها باید از سلامت جسمی و روحی ویژه ای برخوردار باشند و یک پلیس سالم می تواند محور امنیت پایدار قلمداد شود.
وی با تاکید بر این که معاونت بهداد ناجا پلیس سالم را گزینش می کند گفت: از سوی دیگر پلیس باید دغدغه ای بابت بیماری همسر و فرزند خود نداشته باشد بنابراین با داشتن دفترچه نیروهای مسلح چنین دغدغه ای نخواهد داشت.
احمدیان به اشتراک علوم پزشکی به علوم انتظامی اشاره کرد و گفت: طب انتظامی در زمینه ارائه خدمات ترافیکی، طب ترافیکی، مواد مخدر و مرزبانی (اپیدمی های دامی و انسانی)، زبان مترجم بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی به شمار می آید. علاوه بر این این معاونت در زمینه طب مشمولان نظام وظیفه و همچنین معافیت پزشکی آنها فعالیت دارد.
به گفته وی هم اکنون 33 پلی کلینیک و 7 بیمارستان در سطح استان های کشور با مدیریت نیروی انتظامی فعال است.

**دریافت خدمات درمانی روزانه بیش از دو هزار نفر از بیمارستان ولی عصر
علی امیر احمدی رئیس بیمارستان ولی عصر وابسته به نیروی انتظامی اعلام کرد: روزانه دو هزار و 500 تا سه هزار نفر از خدمات بخش درمانگاهی و 300 نفر از خدمات بخش اورژانس بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: به طول معمومل حدود 230 تا 240 تت بستری به صورت متوسط یعنی 70 درصد از تخت ها اشغال است.
امیراحمدی اضافه کرد: این بیمارستان دارای 16 اتاق عمل است به طور متوسط روزانه 30 تا 40 عمل جراحی از کوچک و بزرگ انجام می شود.
به گفته وی تیم احیا در کمتر از یک دقیقه در هر بخشی از بیمارستان به فعالیت می پردازد.
اجتمام**9105**9132 ** 1418

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا