اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

پایگاه خبری ارک اصفهان:

نمایشگاه حجاب و عفاف و در جوار امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برپا شد

جهت ترویج حجاب و عفاف نمایشگاهی با همین عنوان در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای گرامی داشت ارزش های حجاب و عفاف و با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی به عنوان پایگاه های اصلی نشر و ترویج فرهنگ اسلامی یک نمایشگاه با عنوان حجاب و عفاف در جوار امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برپا شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، فنی و حرفه ای، اداره بهزیستی، سازمان زندان ها، موسسه کمال الملک و همچنین با همکاری و مشارکت مربیان قرآن کریم شهرستان مبارکه برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: در این نمایشگاه افراد تحت پوشش بهزیستی، مددجویان زندان مبارکه، کارآموزان فنی و حرفه ای، اعضای موسسه کمال الملک و مربیان قرآنی مبارکه دستاوردهای خود را به نمایش عموم گذاشتند و درآمد حاصل از این نمایشگاه نیز صرف کمک به نیازمندان و زندانیان شد.

علی مبشری ادامه داد: همچنین جهت گرامی داشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس در این نمایشگاه عکس هایی از این مردان خدایی در این نمایشگاه به همراه سنگرهایی به صورت نمادین استفاده شده بود.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه روز دوشنبه 29 تیر ماه افتتاح شد و روز یکشنبه 3 مرداد ماه نیز به کار خود پایان داد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در پایان افزود: نسب این امامزاده به روایت معتمدین و علما با هفت نسل به امام سجاد (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی، در مرکز شهر مبارکه واقع شده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در شهر اصفهان برگزار می شود

منتخبین مراکز قرآنی، دستگاه دولتی، نظامی و انتظامی اصفهان در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم از 5 مرداد ماه لغایت 7 مرداد ماه در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) اصفهان و مقبره علامه مجلسی(ره) برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: 500 نفر از خواهران در جوار مقبره علامه مجلسی(ره) و همچنین 400 نفر از برادران در در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) اصفهان جهت کسب سهمیه در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه افزود: این دوره از مسابقات در رشته های؛ حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت و  ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور منتخبین مراکز قرآنی، دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی امسال یک مرحله مقدماتی برای دواطلبین شرکت کننده در این دوره از مسابقات در جوار امامزادگان واجب التعظیم شهر اصفهان برگزار شد که 60 نفر برتر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: نفرات برتر این مرحله علاوه بر دریافت جوایز نفیس نقدی به مرحله استانی که در شهریور ماه برگزار می شود راه پیدا می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه عنوان کرد: برای هرچه بهتر برگزاری این دوره از مسابقات از داوران برتر کشوری و بین المللی دعوت شده و همچنین استانداردهای کیفی و کمی این دوره از مسابقات را در سطح شهرستان اصفهان ارتقاء داده ایم و امیدواریم که امسال تعداد بیشتری از نفرات برتر کشوری از اصفهان باشند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دوره تخصصی ویژه خادمین افتخاری امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

260 نفر از خادمین افتخاری امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد به حرم مطهر حضرت معصومه(س) جهت بازدید و گذراندن یک دوره تخصصی اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: در راستای قدر دانی از خادمین افتخاری امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد تعداد 260 نفر از برادران و 120 نفر از خواهران خادم این آستان مقدس به اردوهای آموزشی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: خواهران به آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا اعزام شدند و پس از زیارت این امامزاده واجب التعظیم جهت ارتقاء مهارت و سطح دانش آن ها توسط اساتید مجرب کلاس های آموزشی برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه بیان کرد: همچنین در همین راستا نیز تعداد 260 نفر از خادمین افتخاری امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد به حرم مطهر حضرت معصومه(س) جهت بازدید و گذراندن یک دوره تخصصی دو روزه اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی ادامه داد: این دوره تخصصی توسط تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای خادمین افتخاری امامزاده سید الکریم(ع) برگزار شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین با هماهنگی ها و پی گیری هایی که صورت گرفته شد خادمین افتخاری در مدت اقامت خود در شهر مقدس قم به دیداری تعدادی از مراجع عظام نیز رفتند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک پایگاه فعال در تربیت حافظان قرآن کریم

طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به صورت متمرکز در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود در شهرستان خور و بیابانک و همچنین جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) شهر خور در حال برگزاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال و همزمان با اجرای پنجمین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم در شهرستان خور و بیابانک سازمان اوقاف و امور خیریه سهمیه این شهرستان را 160 نفر اعلام کرد که تا کنون 110 نفر در این دوره ثبت نام و در کلاس های مربوطه شرکت دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک در ادامه افزود: با هماهنگی هایی که صورت گرفته شده 6 مربی مجرب امسال اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان را در جهت اجرای این طرح و تربیت قرآن آموزان یاری می رسانند.

مجتبی بابایی ادامه داد: این دوره در رشته های حفظ 1 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ 25 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم و همچنین حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می شود و علاقمندان جهت شرکت در این کلاس ها و یا کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک تماس حاصل نمایند.

وی در ادامه گفت: نسب این امامزاده شریف به اعتقاد اهالی و بزرگان شهر و با توجه به نوشتۀ کاشیکاري سردرب حرم با سیزده واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سيد داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور، میدان امام خمینی واقع شده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا