امامان جمعه:نماز جمعه رزمایش تقویت اتحاد و تریبون نقد منصفانه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه، نماز جمعه را قرارگاه وحدت آفرین و آگاهی بخش، سپری در برابر هجمه های فرهنگی، نماد قدرت و عظمت اسلام، بیعت با نظام و در صورت بهره گیری از ظرفیت های نمازجمعه حلال بسیاری از مشکلات جامعه بیان کردند.
دیگر محورهای خطیبان جمعه در اول مردادماه سال 95 پرداختن به جنایات آل خلیفه و آل سعود، کودتای نافرجام ترکیه،تاکید بر دفاع از مظلوم، جدیت، اتحاد و درایت برای خنثی کردن توطئه های دشمنان، برخورد جدی با متخلفان اقتصادی و حقوق های نامتعارف،یادآوری عملیات مرصاد و تاکید بر آموزش های فنی و حرفه ای بود.
***نماز جمعه محور وحدت و مرکز بصیرت است
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد گفت: شکوه وحدت و انسجام را در نماز جمعه می توان دید چرا که تمام اقشار و افراد در این میعادگاه کنار هم می نشینند.
*** نماز جمعه فضا سازی اجتماعی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بیشترین رسالت نماز جمعه فضا سازی اجتماعی در جامعه است که در ساختارمندی شخصیت معنوی و اخلاقی افراد نقش محوری دارد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نماز جمعه یک دانشگاه ملی و رزمایش همگانی است که کمترین کارکرد آن تحکیم پایه های نظام سیاسی در داخل و خارج از کشور است.
وی گفت: جنایات آل خلیفه در بحرین و آل سعود در منطقه خاورمیانه به خصوص در سوریه، عراق و فلسطین در راستای بر اندازی دین مبین اسلام هدفگذاری شده است و این توطئه شوم هر روز زوایا و ابعاد جدیدی به خود می گیرد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی همچنین به کودتای نافرجام ترکیه اشاره کرد و گفت: جامعه ایران اسلامی همواره خواستار برقراری امنیت در منطقه بوده و ضمن محکومیت ناآرامی های اخیر ترکیه، پشتیبانی خود را از مردم این کشور اعلام می کنند.
**نماز جمعه بیعت با نظام است
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: نماز جمعه بیعت با نظام و یک مساله حکومتی است که باید هرچه با شکوه تر برگزار شود.
امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، به تحولات سیاسی در ترکیه اشاره و اضافه کرد : ما نیز با کودتا در ترکیه مخالف هستیم و رئیس دولت باید با رای مردم، حکومت را در دست بگیرد نه با گلوله و تفنگ.
*** دولت و مردم در مسیر تقویت توان اقتصادی تلاش کنند
آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد گفت: دولت و مردم تلاش کنند تا با تقویت اقتصاد کشور مانع سوء استفاده دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی از سوی منافقان و کشورهایی نظیر عربستان شوند.
وی همچنین تاکید کرد که در ایران همین نماز جمعه ها باعث وحدت و بصیرت در مقابل توطئه های دشمنان شده ولی باید با پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و برخورد با حقوق های نجومی بر مبنای منویات رهبری ،مانع فرصت سازی دشمنان شویم.
**نماز جمعه نعمت انقلاب اسلامی است
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نماز جمعه از نعمت های انقلاب اسلامی است بطوریکه در زمان حاضر 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.
**نماز جمعه حلال مشکلات است
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان گفت: نماز جمعه دارای ظرفیت ها، اثرات و برکت های بی شماری است که اگر مسئولان نظام بتوانند از تمام ظرفیت های آن بهره گیری کنند، بسیاری از مشکلات اخلاقی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی کشور درمان می شود.
وی همچنین نقش نماز جمعه را در سلامت خانواده، امنیت جامعه، اتحاد مسلمان در مقابله با دشمنان اسلام، افزایش آگاهی مردم و نقش آن در اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر دانست.
** نماز جمعه نماد قدرت و عظمت اسلام
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نماز جمعه نماد قدرت و عظمت اسلام است .
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی همچنین تاکید کرد که کشتار مردم بی گناه کشمیر فاجعه جدید دشمنان اسلام است و نباید از سوی مسلمانان جهان بی پاسخ بماند.
**اطلاع رسانی به مردم در خطبه های نماز جمعه
امام جمعه موقت یاسوج نیز گفت: در مراسم های نماز جمعه علاوه بر بیان احکام الهی مسائل روز نیز تشریح شده و آگاهی های لازم در زمینه توطئه های شوم دشمنان علیه نظام و انقلاب به اطلاع مردم رسانده می شود.
حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم افزود:گروهک تروریستی داعش هر روز توطئه های منفی جدید علیه دین مبین اسلام می کند و به همین علت باید مسلمانان بیش از پیش مراقب این توطئه ها باشند.
**آمریکا می خواهد کشورهای منطقه خاورمیانه ضعیف باشند
حجت الاسلام محمدعلی تابعی امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به کودتای ترکیه گفت: استکبار جهانی و آمریکا قصد دارند، کشورهای منطقه همانند ترکیه ضعیف و ناتوانی باشند ضمن تسلط به میل خود این کشورها را اداره کنند.
**در برابر توطئه ها هوشیار باشیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : دولت حاکم ترکیه را با وجود اشتباهاتی که داشته، قبول داریم و از آن حمایت می کنیم .
آیت الله محسن مجتهد شبستری تاکید کرد : دولت های اسلامی باید در برابر شیطنت های آمریکا هوشیار باشند ،بر اساس اعتقاد تعدادی از کارشناسان، در کودتای نافرجام ترکیه، آمریکا دخالت داشته همانطور که در لیبی، مصر و تونس آمریکا دخالت داشت.
**قدر نماز جمعه ها را بدانیم
امام جمعه موقت زاهدان نیز گفت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی است که خون شهدای عزیزی نیز پای این درخت ریخته شده است که باید آن را قدر بدانیم .
حجت الاسلام حمیدی به کودتای نافرجام ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: ترکیه جزو بدنه جهان اسلام و همسایه ایران اسلامی است به همین دلیل ایران نمی تواند نسبت به اتفاقاتی که در آن کشور رخ می دهد بی تفاوت باشد.
** نماز جمعه سپری در برابر هجمه های فرهنگی
خطیب جمعه ایلام نیز گفت: نماز جمعه سپر محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان نظام است که به بصیرت افزایی، ترویج آموزه های دینی و تقوا می پردازد و دشمنان همواره از این جایگاه هراس دارند و نگرانند .
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی همچنین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی را مقابله با قاچاق کالا دانست.
***نماز جمعه نمایش وحدت مسلمانان
آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان نیز گفت: شرکت در نماز جمعه امری ضروری است چرا که وحدت میان مسلمانان را نشان می دهد.
** نماز جمعه قرارگاه وحدت آفرین و آگاهی بخش است
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: نماز جمعه به عنوان سنگری عظیم در حفظ وحدت و پیشبرد اهداف انقلاب بارها مورد بغض و حمله مستکبران و دشمنان دین و انقلاب قرار گرفت چراکه سنگر عظیمی در حفظ وحدت است.
**نماز جمعه سنگر پاسداری از ارزش های اسلام
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نماز جمعه سنگر پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است.
آیت الله سیداحمد میرعمادی افزود: سخن امام جمعه سخن موعظه ، نصیحت و روشنگیری بوده و مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی نماز جمعه است.
1042

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا