استاندار لرستان:دستگاه های اجرایی برای جمع آوری متکدیان هماهنگ باشند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان لرستان گفت: در طرح جمع آوری متکدیان و نگهداری آنان شهرداری باید در مدت 24ساعت اقدام به جمع آوری کرده و بهزیستی استان نیز با هماهنگی فرمانداری خرم آباد در خصوص نحوه تعیین مرکز نگهداری متکدیان اقدام کنند.
وی ادامه داد: لرستان استان امنی بوده که نباید با برخی از اقدامات چهره استان را نا امن جلوه دهیم.
بازوند گفت: طرح جمع آوری متکدیان، طرح مفصلی بوده و در اجرای آن وظایف عمده ای بر عهده برخی دستگاه ها قرار دارد.
فرمانده انتظامی لرستان در این جلسه گفت: اجرای این طرح بصورت هماهنگ با دیگر دستگاه ها، نتیجه موثری خواهد داشت و ناجا در اقدام به این مهم، نقش خود را بخوبی انجام می دهد.
سردار محمد قنبری افزود: در طرح جمع آوری متکدیان و طرح برخورد با آنها ، وظایف دستگاه ها مشخص است و نیروی انتظامی آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارد.
وی اضافه کرد: استان در بحث برخورد با متکدیان موفق بوده و تعداد انگشت شماری از متکدیان نیز که در خرم آباد فعالیت می کنند در اجرای طرح با آنها برخورد می شود.
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان نیز گفت: در سال 95 در راستای مبارزه با موادمخدر، آموزش پیشگیری از اعتیاد به 175هزارو 500نفر مصوب شده که این مهم انجام خواهد شد.
غلامرضا آقامیرزایی ادامه داد: این طرح با یک برنامه کارشناسی شده و با انجام مقدماتی از قبیل ، آموزش 60نفر از مربیان در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تهیه بسته های آموزشی از ابتدای سال تحصیلی جدید در جامعه هدف انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به تهیه طرح پاکسازی مناطق آسیب خیز از وجود خرده فروشان موادمخدر گفت: این طرح بنا به دستور استاندار و پس از تصویب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، توسط نیروی انتظامی تهیه و بصورت پایلوت در 2 یا سه منطقه آسیب خیز اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح در صورت موفقیت در اجرای این طرح، در تمامی مناطق آسیب خیز استان، عملیاتی خواهد شد.
آقامیرزایی افزود:در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال گذشته سه هزار 693کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد.
3210/6060

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا