30 کنتور هوشمند بر موتور پمپ های کشاورزی ریگان نصب شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا امین باقری روز یکشنبه در نشست کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان ریگان افزود: 279 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که بیش از 6 هزار لیتر مجموع آب دهی این موتور پمپ های کشاورزی است.
وی گفت: با توجه به خشکسالی شدید در شهرستان ریگان، ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه منابع آبی از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرماندار ریگان اظهار کرد: تا کنون در این شهرستان بیش از 123 حلقه چاه غیر مجاز پلمب شده است و تا پایان امسال مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب افزود: با توجه به شدت خشکسالی ها و کمبود منابع آب مردم شهرستان با اداره منابع آب همکاری لازم را داشته باشند.
باقری بیان کرد: طرح شناسایی و پلمب چاه های غیر مجاز، روستا به روستا در حال انجام می باشد که مردم روستاها همکاری خوبی را تاکنون در این زمینه داشته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح های آبیاری نوین گفت: اقدامات خوبی در بهبود راندمان آب کشاورزی، لوله گذاری مزارع و اجرای طرح های نوین آبیاری انجام شده است اما کافی نیست.
باقری گفت: شهرستان ریگان دارای بافت شنی و تبخیر شدید آب است که اجرای سیستم های نوین آبیاری در این شهرستان از ضروریات می باشد.
وی افزود: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در شهرستان ریگان 85 درصد به صورت تسهیلات و مابقی آورده کشاورزان است.
رئیس اداره امور منابع آب شهرستان ریگان نیز از پلمب 13 حلقه چاه غیر مجاز طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: مابقی چاه های غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.
بهنام باشتمن همچنین از توقیف سه دستگاه حفاری چاه غیر مجاز در این مدت خبر داد و افزود: این افراد به دستگاه قضا نیز معرفی شدند.
وی بیان کرد: همایش بزرگ شوراها و دهیاران و مردم شهرستان در رابطه با صرفه جویی آب و چاه های غیر مجاز مهر ماه در این شهرستان برگزار می شود.
7442/3028

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا