خودکفایی هرمزگان در تولید بذر گندم

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، سید حسن حسینی اظهار داشت: در سالهای گذشته هرمزگان بذر گندم مورد نیاز خود را از استانهای خوزستان و فارس تامین می کرد، اما امروز به خودکفایی در این زمینه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از اواسط شهریور عملیات توزیع بذر گندم در استان آغاز شده ، بیان داشت: شهرستان های رودان ، میناب ، حاجی آباد ، بستک ، پارسیان و بندرعباس از مناطق مهم تولید گندم در هرمزگان هستند.
حسینی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان 13هزار هکتار است و سالیانه حدود 62هزار تن محصول تولید می شود که در صورت داشتن بارندگی های مناسب در سالجاری، پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته باشد.
وی با بیان اینکه رتبه هرمزگان در تولید گندم در سطح کشور 27 می باشد، گفت: گندم تولیدی 32درصد نیاز استان را تامین و مابقی از استان های خوزستان و فارس خریداری می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: گندم از محصولات استراتزیک و مورد نیاز کشور است و سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه کشت آن برنامه ریزی هدفمند را در دستور کار قرار دارد.
فصل کشت گندم در هرمزگان از اواسط آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط فروردین ماه شروع و اواخر خردادماه پایان می یابد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا