فداکاری های شهدا و ایثارگران در امتداد فرهنگ عاشورایی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز سه شنبه ایرنا از بنیاد شهید، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت شروع ماه محرم الحرام افزود: تا زمانی که اسلام زنده است فرهنگ عاشورایی نیز زنده است و راه امام حسین (ع) ادامه دارد، امروز نیز وظیفه همه ما حفظ فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادتی است که از آن فرهنگ الگوبرداری شده است.
وی اظهار داشت: همان طور که پیامبر اسلام (ص) دین اسلام را پایه گذاری کردند و امام حسین (ع) و یارانش با فداکاری خود عامل بقای اسلام شدند، امام خمینی (ره) نیز عامل پایه گذاری انقلاب اسلامی و شهدا و ایثارگران با فداکاری خود عامل بقای انقلاب شدند و این از خود گذشتگی ها ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد.
شهیدی اضافه کرد: ایام محرم برای تمام آزادگان جهان به ویژه شیعیان روزهای مهمی محسوب می شود چون شیعیان و مردم کشورمان عشق و علاقه خاصی به امام حسین (ع) دارند و این عشقی بی نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) پس از ترویج آئین اسلام در بین مردم، دشمنان بسیار زیادی پیدا کردند و حتی بسیاری از نزدیکان و بستگان نیز به مخالفت با ایشان پرداختند و این مخالفت به گونه ای بود که پس از گذشت چند سال از اعلام آئین اسلام، عده کمی مسلمان شده بودند، اما پیامبر (ص) و یارانش به مدینه مهاجرت کردند و با فداکاری و از خودگذشتگی، درخت اسلام را به ثمر نشاندند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش امام حسین (ع) در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان حیات حضرت محمد (ص) و پس از ایشان کارشکنی های زیادی برای مقابله با اسلام انجام شده بود و پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) تلاش دشمنان برای انحراف در دین اسلام بود که در زمان امام حسین (ع) به اوج خود رسیده بود، اما امام حسین (ع) در مقابل تمام این انحرافات ایستاد و با قیام خود باعث بقای دین اسلام شد.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امام حسین (ع) در جریان قیام کربلا به یاران خود گفت اگر افرادی که امروز به اسم اسلام مشغول حکمرانی هستند باقی بمانند، چیزی از این دین باقی نمی ماند، امام حسین (ع) با ایستادگی و نثار خون خود، در واقع پیروزی نهایی را به دست آورد، زیرا عامل بقا و استمرار دین اسلام شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فداکاری امام حسین (ع) و یارانش را با فداکاری های انجام شده از سوی شهدا و ایثارگران در طول انقلاب اسلامی مقایسه کرد و گفت: شهدا و ایثارگران نیز در دوره انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن مانند یاران امام حسین (ع) با الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا و تبعیت از رهبر خود برای دفاع از انقلاب از جان و مال خود گذشتند.
اجتمام**7268**1569 ** تنظیم کننده: مهناز بیرانوند* انتشاردهنده: علی حبیبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا