سفیر روسیه در هند: روسیه از حمله محدود هند علیه تروریسم فرامرزی حمایت می کند

82256567-71070615

به گزارش ارک خبر،’الکساندر کاداکین ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اظهار کرد حمله تروریست ها به به غیر نظامیان و تاسیسات نظامی بزرگترین تخلف از حقوق انسانی است .
این سخنان سفیر روسیه در هند پس از آن صورت گرفت که مسکو از اسلام آباد خواست که اقدامات موثری برای جلوگیری از فعالیت گروههای تروریستی به عمل آورد.
ارتش هند چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد در پاسخ به حمله شبه نظامیان مورد حمایت پاکستان به پایگاه ارتش در شمال کشمیر، دست به حمله تلافی جویانه به هفت پایگاه شبه نظامیان در داخل پاکستان زده است .
به گفته مقامات دفاعی هند دراین حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دخالت این کشور در حمله شبه نظامیان به شمال کشمیر را رد کرده است .
در حمله شبه نظامیان به ‘برامولا’ 18 نظامی هندی کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند.
تنش بین هند و پاکستان در چند ماه گذشته به دنبال حمایت نخست وزیر پاکستان و مقامات این کشور از ‘برهان مظفر وانی ‘ فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین و محکوم کردن خشونت های کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند آغاز شد.
اعتراض ها در کشمیر که از 18 تیر ماه گذشته پس از کشته شدن مظفر وانی در کشمیر شروع شد،تاکنون 90 کشته و یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است . .
کشمیر یکی از دلایل اصلی اختلاف های 69 سال هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 بوده است .
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد و هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام آن را دارند.این دوکشور تاکنون دو بار از زمان استقلال بر سر مسئله کشمیر با هم وارد جنگ شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا