اجرایی شدن روابط کارگزاری بانک های مرکزی ایران و ویتنام/ کارت های اعتباری به رسمیت شناخته می شود

به گزارش ارک خبر به نقل از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه پس از مذاکره با مقام های بلندپایه بانکی ویتنام از تسهیل تبادلات بانکی ایران و ویتنام با عنایت به عزم دو کشور در گسترش روابط اقتصادی و تجاری خبر داد.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف ویتنامی و توافق دو رئیس جمهور، گفت: پیرو توافقنامه ای که حدود شش ماه پیش در تهران به تایید و امضاء مقامات دو کشور رسید، در این سفر و با مذاکرات انجام شده جزییات اجرایی نیز مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت که براساس این موافقتنامه دو طرف ضمن تاکید بر توافقات قبلی، بر مکانیزم حساب مشترک برای تسویه حساب مبادلات تجاری طرفین توافق شد و بانک های مرکزی ایران و ویتنام در خصوص روابط کارگزاری و اجرایی کردن این روابط به توافق دست یافتند.
رییس کل بانک مرکزی ایران به موضوع سوییچ کارت های بانکی دو طرف هم اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این موضوع اتباع دو کشور و گردشگران می توانند با استفاده از کارت های بانکی خود از تسهیلات مورد نظر در کشور میزبان استفاده کنند که این مهم در روند تبادلات و تعاملات فیمابین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
سیف، ضمانت اجرایی توافقات انجام شده را نیز حایز اهمیت دانست و گفت: برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده هم مقرر شد کمیته مشترک بانکی تشکیل و با برگزاری جلسات نوبه ای در تهران و هانوی روند اجرایی توافقات را دنبال کنند.
وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت ارتباطات و تعاملات اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار بالاست و دکتر روحانی هم بر افزایش 5 برابری حجم تبادلات تاکید داشتند و در این سفر دو رئیس جمهور افزایش آن را تا دو میلیارد دلار مورد تاکید قرار دادند که با فراهم نمودن تسهیلات و امکانات بانکی مناسب این هدف قابل دستیابی است و در این جهت توافق های انجام شده می تواند نقش تاثیرگذاری به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا