بانک های سمنان 3.3 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت کردند

به گزارش ارک خبر، حسن مونسان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تعهد چهار هزار و 430 میلیارد ریالی بانک های استان سمنان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی مشکل دار، گفت: با وجود کمبود منابع، بانک های استان به صورت داوطلبانه ارایه 200 میلیارد ریال تسهیلات دیگر علاوه بر میزان تعهد شده را پذیرفتند و امیدواریم بقیه تسهیلات به زودی پرداخت شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان، افزایش منابع مالی بانک های این استان از سوی بانک مرکزی ایران را خواستار شد و افزود: بانک های عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان در اجرایی شدن طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی مشکل دار کارنامه درخشانی دارند و نیاز به حمایت بیشتری در این زمینه احساس می شود.
وی با بیان اینکه انحراف مصارف به منابع یکی از جدی ترین مشکلات در حوزه تسهیلات بانکی است، گفت: میزان انحراف در نسبت مصارف به منابع بانکی در بانک های سمنان 17 درصد است.
مونسان با بیان اینکه میزان مصارف در بانک های این استان 117 درصد است، گفت: این در حالی است که میانگین مصارف در بانک های کشور 82 درصد است.
وی تاکید کرد: این تفاوت نشان دهنده کمبود منابع در شبکه بانکی استان سمنان و سوق دادن مصارف به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان اظهار کرد: در نیمه نخست سال 95 مصارف بانکی استان بیش از 44 درصد و منابع بانکی 22 درصد رشد داشته است.
مونسان، به نقش بانک ها در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: اگر مشکل کمبود منابع مالی بانک های استان سمنان رفع شود، زمینه برای رونق بیشتر در اقتصاد و تولید این استان فراهم می شود.
مدیر امور شعب بانک ملی سمنان، به نقش اساسی و کلیدی بانک ها در اجرای سیاست ها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بخش اعتباری بانک ملی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود غیرتورمی، علاوه بر واحدهای معرفی شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از هشت هزار و 540 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که زمینه اشتغال برای هزار و 417 نفر را فراهم کرده است.
مونسان، افزود: همچنین این بانک در ایجاد و توسعه 12 واحد تولیدی جدید با اشتغالزایی بیش از 812 نفر و اختصاص هزار و 25 میلیارد ریال مشارکت کرده و نقش پررنگی در توسعه و رونق اقتصادی استان سمنان داشته است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: بانک ملی به منظور توسعه خدمات رسانی به مردم در بخش های فرهنگی، اجتماعی و عمومی، در ایجاد هفت واحد خدماتی بزرگ با اشتغال زایی 812 نفر و هزینه مالی 453 میلیارد ریال مشارکت کرده است که برکات زیادی برای استان به ارمغان داشته است.
بر اساس آخرین اعلام، 2 هزار و 549 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کرده اند که پرونده 766 واحد پس از بررسی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید، برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک ها معرفی شده است.

دکمه بازگشت به بالا